18 stycznia tramwaje na Kaponierze


Zastępca prezydenta Poznania Mirosław Kruszyński zdecydował o wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu związanych z przebudową ronda Kaponiera. Tramwaje wróciły 18 stycznia na trasy na osi północ-południe i na zachód.

Po długiej przerwie na rondo Kaponiera wróciły tramwaje! Jak zaznacza zastępca prezydenta Mirosław Kruszyński „ta zmiana powinna w znacznym stopniu poprawić standard obsługi w transporcie miejskim Poznania. To efekt pracy specjalistów z kilku jednostek miasta, wykonawców oraz sprzyjającej budowie pogodzie. Brak zimy, to brak przerw na placach budów. Dlatego działania, co poznaniacy widzieli na własne oczy, prowadzone były i są nawet po zmroku czy w weekendy”.

Zmiany organizacji ruchu, w tym powrót części tramwajów, nastąpił 18 stycznia. To nie oznacza oczywiście końca prac wokół Kaponiery, na rondzie i pod rondem. Działania zostały tak skoordynowane, że możliwe było wprowadzanie korzystnych dla mieszkańców zmian w organizacji ruchu. Otwarta dla ruchu kołowego zostanie zachodnia jezdnia ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do ulicy Bukowskiej. Obowiązywać będzie jeden kierunek ruchu: w stronę mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej.

Zmiany dla kierowców aut

Jak informuje dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Jacek Szukała „tramwaje i samochody na zachodniej jezdni ulicy Roosevelta będą poruszać się po terenie budowy. Z uwagi na nie zakończoną budowę konstrukcji garażu podziemnego nadal wyłączona z ruchu będzie wschodnia jezdnia ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego. Obecnie prowadzone są prace budowlane zarówno na poziomie 0 (terenu) jak – 1 (minus jeden). Główny nacisk został w ostatnich dniach położony na wykonanie prac drogowych i torowych w celu jak najszybszego dopuszczenia do ruchu tramwajowego i kołowego na ulicy Roosevelta”.

Do zakończenia budowy konstrukcji garażu podziemnego pozostało wykonanie płyty pomostowej na poziomie 0 (na poziomie terenu), prac wykończeniowych oraz wyposażeniowych w części samego garażu jak i w jego części usługowej. Trwają również roboty w przejściu podziemnym. Polegają między innymi na budowie schodów, w tym ruchomych i szybów wind.

Informujemy również, że rozpoczęły się pierwsze prace związane z demontażem północnej części zachodniego mostu Uniwersyteckiego. Prace prowadzone są nocami nad trasą PST.

Wracają bimby

Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Bogusław Bajoński zaznacza, że „ruch będzie się na razie odbywał na osi północ-południe oraz na zachód (z przejazdem przez ulice: Zwierzyniecką i Kraszewskiego), umożliwiając bezpośrednie połączenie Górczyna i Łazarza z jednej strony oraz Winograd, Piątkowa i Sołacza z drugiej z Jeżycami i śródmieściem poprzez węzły: most Teatralny i rondo Kaponiera”.

Bez zmian będą kursować linie numer: 1, 2, 6, 7, 9, 12, 14, 16 i 17. Utrzymana zostanie dodatkowa linia nr 19 wzmacniająca transport podczas porannego szczytu komunikacyjnego i dodatkowo w niedzielę po południu, natomiast w celu podwyższenia standardu komunikacji w szczycie porannym i popołudniowym (w godzinach od 6.30 do 9.00 oraz od 14.00 do 19.00) Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzi dodatkową linię nr 20 łączącą Sobieskiego przez PST ze śródmieściem.

Przez rondo Kaponiera będą kursować tramwaje siedmiu linii, numer: 5, 8, 10, 11, 13, 15, 18.

O tramwajowych zmianach, które nastąpiły 18 stycznia czytaj tutaj.

O przygotowaniach do wprowadzenia Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej czytaj tutaj.

Powrót tramwaju nr 20 – czytaj tutaj

Nocny Tramwaj z numerem 201 – czytaj tutaj.

Trwa rozbiórka mostu Uniwersyteckiego (tutaj).

Na ten temat czytaj też tutaj:

Dodaj komentarz