Bezkolizyjny przejazd pod torami
Przy stacji kolejowej Poznań Junikowo powstaje węzeł przesiadkowy łączący różne środki transportu. Wykonawca zamontował już konstrukcję wiaty na przebudowywanym peronie nr 2 po stronie Plewisk, gdzie pasażerowie będą mogli przesiadać się między pociągiem a autobusem w formule drzwi w drzwi. W ubiegłym tygodniu odtworzony został peron kolejowy od strony pętli autobusowej. Również ona nabiera kształtów wraz z nowym układem drogowym. Coraz bardziej widoczna jest także poczekalnia dla pasażerów – wykonawca wzniósł ściany budynku i zamontował stalową konstrukcję. W ostatnim czasie wykonano kanalizację pod posadzką powstającego budynku.
Docelowo kierowcy przejadą bezkolizyjnie pod torami kolejowymi. Będzie to możliwe dzięki budowie dwóch wiaduktów kolejowych. Pierwszy, po stronie Poznania, tzn. w ramach toru nr 1 na szlaku Poznań Górczyn – Palędzie, jest już gotowy. Od listopada służy on już pociągom i wykonawca mógł wyłączyć z ruchu drugi tor, pod którym powstaje bliźniaczy wiadukt. Obecnie przy wiadukcie od strony Poznania można zobaczyć prace związane ze schodami, takie jak zbrojenie i deskowanie konstrukcji. Ponadto wykonano betonowanie stropu szybu windowego. Z kolei od strony Plewisk roboty koncentrują się na budowie wiaduktu, m.in. zbrojeniu, deskowaniu i betonowaniu.