Załatw sprawy zdalnie
Urzędnicy w dalszym ciągu zachęcają do załatwiania spraw drogą elektroniczną. W ten sposób można zrealizować wiele sprawy z zakresu działalności Wydziału Finansowego. Są to:
- Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
- Podatek od nieruchomości od osób prawnych
- Podatek rolny
- Podatek leśny
- Podatek od środków transportowych
- Pełnomocnictwo w sprawach podatkowych
- Ulgi w spłacie podatków i opłat lokalnych,
- Ulgi w spłacie mandatów wystawianych przez Straż Miejską Miasta Poznania, kosztów upomnienia i egzekucyjnych, kar porządkowych
- Wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis dla zakładów pracy chronionej
- Wydawanie zaświadczeń w podatkach i opłatach lokalnych
- Opłata skarbowa
Z urzędnikami Wydziału Finansowego można kontaktować się także telefonicznie, pocztą tradycyjną oraz poprzez ePUAP.
Aktualne informacje dotyczące funkcjonowania Urzędu Miasta Poznania w czasie pandemii, w tym dane kontaktowe do poszczególnych wydziałów, można znaleźć w artykule Jak załatwić sprawy w urzędzie – najważniejsze informacje. JZ