Dziś rozpoczyna się 10. sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego


Ponad 50 proc. badanych wskazało, że z PRM korzysta: codziennie (4,30 proc.), kilka razy w tygodniu (19,58 proc.) i kilka razy w miesiącu (30,27 proc.). Blisko 57 proc. ankietowanych przyznało, że PRM jest używany w celu załatwiania codziennych spraw, dla 53 proc. rower miejski służy do rekreacji, ale ponad 42 proc. badanych używa PRM jako formy dojazdu do pracy.

Chociaż blisko 45 proc. ankietowanych rowerzystów regularnie (5-7 razy w tygodniu) lub często (2-4 razy w tygodniu) korzysta z transportu na liniach ZTM, to tylko ok. 13 proc. z powyższej grupy łączy przejazdy tramwajami i autobusami z rowerem miejskim, a 15 proc. ankietowych korzysta z karty PEKA do wypożyczania rowerów.

– Chcemy w dużo większym zakresie zachęcić do łączenia podróży. Zależy nam na popularyzacji dojeżdżania w ekologiczny i zdrowy sposób do przystanku i kontunuowania podróży autobusem czy tramwajem na liniach ZTM. Tym bardziej, że karta PEKA z biletem okresowym daje użytkownikom rowerów miejskich największe przywileje i promocje – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Zmiana taryfy Poznańskiego Roweru Miejskiego

Od 1 marca darmowe korzystanie z PRM będzie przywilejem wyłącznie posiadacza biletu okresowego na karcie PEKA. Dla osób, które nie będą go posiadały koszt pierwszych 30 minut wynajmu roweru wyniesie 1 zł (dotychczas od 21. do 60. minuty obowiązywała opłata 2 zł), a od 31. do 60 minuty wypożyczenie będzie kosztowało 2 zł. Oznacza to, że jeśli użytkownik wybierze korzystanie z PRM bez karty PEKA i biletu, cena za pierwszą godzinę wypożyczenia wyniesie 3 zł. To wzrost o 1 zł, ale w zamian tańszy i wydłużony będzie pierwszy przedział czasowy od 1 do 30 minuty (dotychczas już od 21. minuty opłata wynosiła 2 zł). Zmiana ta wpisuje się w rosnący średni czas wypożyczenia roweru miejskiego, który obecnie wynosi 23 minuty i 31 sekund.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz