Pestka znowu pojedzie 70 km/h


– W ramach naszych prac przewidziano demontaż starego torowiska, co już się powoli kończy. W dalszej kolejności wybierzemy podsypkę tłuczniową, która zostanie oczyszczona, dogęszczona i ułożona na nowo. Następnie położymy podkłady betonowe ze specjalną zelówką, która pozwoli wyciszyć torowisko. Potem zamontujemy szyny. Warto podkreślić, że dzięki pospawaniu toru nie będzie tutaj styków klasycznych, co sprawi, że podróż tramwajem będzie bardziej komfortowa – tłumaczy Paweł Gajdzica, kierownik budowy z Grupy NDI.

Dzięki przebudowie podróż stanie się nie tylko wygodniejsza, ale i szybsza. Tramwaj na niektórych odcinkach będzie mógł osiągnąć maksymalną prędkość 70 km/h. Natomiast zastosowanie odpowiednich szyn i podkładów wyciszy torowisko oraz sprawi, że tramwaje będą jeździć także płynniej.

Przed każdym przystankiem na długości ok. 40 m konstrukcja podsypkowa ustąpi miejsca prefabrykowanym lub wylewanym płytom betonowym. Ma to umożliwić montaż rozjazdów nakładkowych. Tak przygotowane miejsce wykorzystane będzie m.in. dla potrzeb uruchomienia komunikacji tramwajowej do przystanku Słowiańska.

– W ramach inwestycji przeprowadzimy również naprawę krawędzi peronów. Wymienimy ścianki i płyty peronowe. Te które obecnie są w wielu miejscach zniszczone, zastąpią płyty peronowe ryflowane z linią i pasem ostrzegawczym – dodaje kierownik Paweł Gajdzica.

Prace są podzielone na etapy. Pierwszy potrwa do końca tego roku i będzie związany z oddaniem do użytku przystanku Słowiańska. Na kolejny, obejmujący roboty budowlane związane z modernizacją torowiska i platform peronowych do przystanku Szymanowskiego, wykonawca ma czas do maja przyszłego roku.

Na realizację inwestycji Miasto Poznań otrzymało dofinansowanie w wysokości 25,5 mln zł ze środków budżetu państwa.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz