Ostatnie dni Poznańskiego Roweru Miejskiego


Z PRM na infrastrukturę

W 2022 roku na obsługę Poznańskiego Roweru Miejskiego przeznaczono z budżetu miasta ponad 7 milionów złotych. Można przyjąć, że utrzymanie jednego roweru (w 2022 było ich 1829) kosztowało więc około 4 tysiące zł rocznie.

Pieniądze, które dotychczas przeznaczane były na rower miejski, przekierowane zostaną na inwestycje w infrastrukturę, z której korzystają wszyscy cykliści.

W przyszłorocznym planie finansowym miasta na inwestycje w infrastrukturę rowerową zarezerwowana zostanie kwota ok. 14 milionów złotych. Obecnie budżet „rowerowy” opiewa na 8 milionów złotych, co oznacza, że w 2023 roku będzie niemal dwukrotnie większy. Pozwoli on na realizację istotnych inwestycji, jakimi są budowy dróg rowerowych na ul. Solnej oraz Królowej Jadwigi i Strzeleckiej. Zwłaszcza pierwsza z nich jest priorytetem – trasa wzdłuż ul. Solnej stanowić będzie fragment Ringu 1, czyli przewidzianej w Programie Rowerowym Miasta Poznania rowerowej obwodnicy centrum. Stworzy ona tak oczekiwane połączenie pomiędzy Starym Miastem a Wartostradą oraz ułatwi dojazd z północnej części miasta. Rozpocznie się również budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Dmowskiego w stronę centrum. W 2023 roku opracowana ma być dokumentacja projektowa dla trasy wzdłuż PST w rejonie parku Wodziczki.

Co po 30 listopada?

W momencie likwidacji systemu w Poznaniu, zarejestrowani użytkownicy mogą wciąż korzystać z systemów rowerów miejskich w Polsce lub w Europie, których operatorem jest Nextbike. Chcąc wypożyczać rowery, trzeba pobrać aplikację „nextbike by TIER” (środki z PRM zostaną zachowane pod warunkiem zalogowania się w niej danymi z PRM – nr telefonu + PIN). Aplikacja PRM Poznań będzie aktywna do końca 2022 r.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz