Nowy prawoskręt dla tramwajów niemal gotowy


– Pozwoli to na odciążenie Kaponiery, a w czasie remontów czy awaryjnych zamknięć torowiska ułatwi objazdy. Po zakończeniu prac w centrum tramwaje jadące z Grunwaldu lub Łazarza będą mogły zostać skierowane ulicą Towarową i dalej przez Święty Marcin do Alei Marcinkowskiego lub przez Gwarną w stronę Śródki – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Skorzystają na tym zarówno pasażerowie, jak i operator MPK Poznań, dla którego krótsza trasa i brak konieczności stania w zatorach oznaczają wymierne oszczędności. Ten prawoskręt ma także znaczenie dla przyszłości komunikacji tramwajowej, gdyż w momencie, kiedy powstanie zabudowa na Wolnych Torach i trasa tramwajowa przez ten teren, znacznie krótszy będzie dojazd do i z centrum.

Torowisko od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego jest gruntownie przebudowywane z zastosowaniem technologii poprawiającej bezpieczeństwo i ograniczającej hałas. Zmieniają się przystanki tramwajowe, dodatkowo powstaje zupełnie nowy przy Zamku (w kierunku ronda Kaponiera).

Ponadto trwają pozostałe prace w ramach tej inwestycji. Na chodniku ul. Św. Marcin między ul. Kościuszki a ul. Gwarną trwa układanie nawierzchni z kostki kamiennej. Prace brukarskie prowadzone są również na ul. Towarowej – na platformie przystankowej. Postępują również roboty drogowe – zwłaszcza na wysokości pl. Mickiewicza. Na tej ulicy aktualnie budowana jest także kanalizacja ogólnospławna, a na ul. Wieniawskiego trwa przebudowa sieci wodociągowej. Na ukończeniu jest także przebudowa sieci gazowej na całym zakresie zadania.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. elcias pisze:

    A moze tak wreszcie ,cos dla ludzi ,ktorzy placa najwyzsze podatki w Poznaniu?? Czyli prowadzacych dzialalnosc, tudziez samochody… Bo jak narazie to wszystkie innowacje dotycza tych ,ktorzy przyjezdzaja do Poznania (obrzeza) samochodowami , i jada dalej tramwajami, no i naturalonie znane dla Poznaniakow rowerzystow. A parkingi? a przelotowe ulice ,bez ciaglych zatrzyman na swiatlach? a ulice bez zwezen na w/w sciezki rowerowe?? Kiedy mieszkancy placacy podatki w Poznaniu doczekaja sie zaopiekowania ??Centrum umiera przez te ciagle przebudowy, a raczej juz umarlo….

Dodaj komentarz