Na ul. Św. Marcin powstała większość torowiska


Prace związane z przebudową sieci tramwajowej w ul. Św. Marcin na odcinku od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego są mocno zaawansowane. Powstała większość zaprojektowanego torowiska i sieci trakcyjnej, z których tramwaje będą mogły korzystać w połowie roku.

Na ul. Św. Marcin powstała większość torowiska

– Na odcinku od ul. Gwarnej do al. Niepodległości zaawansowanie robót z branży torowej przekracza 90 proc., a na odcinku od al. Niepodległości do mostu Uniwersyteckiego – 75 proc. W ślad za nimi postępują roboty związane z siecią trakcyjną. Prace torowe i trakcyjne zostały jeszcze do wykonania tylko na skrzyżowaniach ul. Św. Marcin z al. Niepodległości i ul. Kościuszki, a także na rozjeździe u zbiegu z ul. Towarową – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W efekcie rozpoczętych w listopadzie 2021 roku prac powstaje torowisko, które umożliwi tramwajom jadącym ul. Towarową skręt w prawo – w ul. Święty Marcin. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć węzeł Kaponiera, zwiększyć możliwości np. w czasie objazdów, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory.

Podobnie jak na pozostałych odcinkach ul. Św. Marcin, torowisko od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego jest gruntownie przebudowywane z zastosowaniem technologii poprawiającej bezpieczeństwo i ograniczającej hałas. Modernizowane są też przystanki tramwajowe, a te na ul. Towarowej zostały przesunięte. Zupełnie nowy przystanek dla poruszających się w kierunku ronda Kaponiera powstaje przy Zamku.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz