KONGRES MOVE: dyskusje o e-mobility z walką o utrzymanie polskich fabryk w tle


Sukces transformacji zależy od współpracy branży motoryzacyjnej i energetycznej

Nadchodzący kongres w znacznym stopniu będzie poświęcony transformacji energetycznej w sektorze motoryzacyjnym – zarówno w obszarze transportu jak i zakładów produkcyjnych. Te ostanie mówią o konieczności stworzenia warunków dla przyjaznej środowisku produkcji pojazdów i części, opanowaniu wysokich cen energii oraz wsparciu polskiej gospodarki w zmianie mixu energetycznego w Polsce.

Po raz pierwszy w historii motoryzacji ta zmiana dotyczy nie tylko pojazdów, ale też potrzeby zapewnienia ładowania ich energią. O ile producenci wszystkich segmentów pojazdów są gotowi by zaproponować klientom szeroką gamę pojazdów elektrycznych, o tyle sieć ładowania na obecnym etapie wymaga wielkich nakładów na rozbudowę, tak, by stała się łatwo dostępna i pozwalała użytkownikom na szybkie ładowanie i łatwą obsługę. Żeby było to możliwe konieczne jest porozumienie z dostawcami energii, bo bez współpracy branży motoryzacyjnej i branży energetycznej nie będzie sukcesu w postaci sieci ładowania dostosowanej do potrzeb wszystkich użytkowników. Istotnym wyzwaniem jest dostarczenie energii do ładowarek zlokalizowanych w miejscach oczekiwanych przez klientów, co nie zawsze pokrywa się z możliwościami dostawców energii i firm zapewniających infrastrukturę.

Europa neutralna dla klimatu

Komisja Europejska zakomunikowała, że do 2050 roku Europa stanie się pierwszym kontynentem neutralnym dla klimatu. Parlament Europejski zatwierdził nowe cele w zakresie redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, będące częścią pakietu „Fit for 55”.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz