KONGRES MOVE: dyskusje o e-mobility z walką o utrzymanie polskich fabryk w tle


Czy producenci samochodów utrzymają swoje inwestycje w Polsce, jak finansować e-mobility, jakie wyzwania związane z rewolucją nisko i zero emisyjną stoją przed polską energetyką, co z zieloną energią dla produkcji – to tylko część pytań, na które odpowiedzą eksperci podczas tegorocznego kongresu MOVE. Wyzwania motoryzacyjne do roku 2035, elektryfikacja ciężkiego transportu drogowego oraz mobilność w kontekście zeroemisyjnego celu na 2035 rok dla miast i mieszkańców – to główne tematy tegorocznego kongresu. Patronat sprawuje „Nasz Głos Poznański”.

KONGRES MOVE

Odbywające się 30 marca w Poznaniu wydarzenie, w tym roku mocno wychodzi poza zagadnienia związane z motoryzacją. Pięć paneli dyskusyjnych poświęconych będzie kluczowym wyzwaniom dla polskiej gospodarki w kontekście globalnej walki ze zmianami klimatu. Producenci pojazdów liczą także na wypracowanie konstruktywnych warunków ze stroną rządową, głównie w kontekście zapewnienia dostępnej cenowo energii, które umożliwią im podjęcie decyzji o ulokowaniu nowych inwestycji w Polsce oraz zapewnią konkurencyjność istniejącym zakładom produkcyjnym.

– Chcemy rozmawiać ze stroną rządową o oczekiwaniach przemysłu motoryzacyjnego w zakresie stabilności i poziomu cen zielonej energii elektrycznej. Zeroemisyjna produkcja to także biogaz. Potrzebujemy rozwiązań legislacyjnych umożliwiających zastąpienie metanu – biometanem lub wodorem bezpośrednio z sieci, ale w takim konstrukcie, aby jego cena była dostępna i stabilna w dłuższej perspektywie. Innym aspektem jest budowa linii bezpośrednich pomiędzy źródłem wytwarzania energii a odbiorcą, a także farm wiatrowych. Kompleksowe rozwiązania z zakresu OZE dla branży motoryzacyjnej to warunek inwestycji w nowe nisko- i zeroemisyjne napędy – zapowiada Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, który jest współorganizatorem wydarzenia.

– W połowie lutego tego roku Parlament Europejski formalnie zatwierdził przyszłe przepisy dotyczące emisji CO2 dla samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Zgodnie z proponowanymi zapisami od 2035 r., flota pojazdów nie może emitować dwutlenku węgla. De facto w Unii Europejskiej nie będą już rejestrowane nowe pojazdy z silnikami spalinowymi. Ambitny, ale też możliwy do realizacji cel – i możliwość stabilnego planowania dla firm i konsumentów. Jako Grupa Volkswagen wnosimy swój wkład w konsekwentną elektryfikację naszej floty modelowej. Obecnie ważne jest, aby cele polityczne były poparte odpowiednimi środkami politycznymi we wszystkich państwach członkowskich. W Polsce to przede wszystkim dużo szybsza rozbudowa infrastruktury ładowania i przyspieszona transformacja energetyczna. Podczas Kongresu MOVE będziemy rozmawiać o wyzwaniach i szansach dla Polski na drodze do bezemisyjnej mobilności. Zdecydowanie warto dołączyć do dyskusji – mówi Sven Stein, CFO Volkswagen Group Polska.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz