Dopełnienie podstawowej sieci PKM nie oznacza końca budowy kolejowego układu komunikacyjnego na terenie Metropolii Poznań. Na różnym etapie ustaleń są kolejne odcinki. Najbardziej realne z nich to trasa Czempiń – Śrem oraz wykorzystanie towarowej obwodnicy Poznania. Sprawiłoby to, że liczba stacji i przystanków na trasach PKM przekroczyłaby sto. Po dołączeniu Wronek od stycznia 2023 pasażerowie PKM będą mogli wsiadać i wysiadać w 96 miejscach.
Poznańska Kolej Metropolitalna jest wspólnym przedsięwzięciem samorządu województwa, Stowarzyszenia Metropolia Poznań, miasta Poznań, powiatu poznańskiego oraz gmin i powiatów położonych wzdłuż linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego. Jest to system regularnych kolejowych połączeń regionalnych oparty na zasadzie solidaryzmu wszystkich samorządów współuczestniczących w projekcie.
Inicjatywa jest współfinansowana przez samorząd województwa, miasto Poznań, powiat poznański oraz położone wzdłuż 9 linii Poznańskiego Węzła Kolejowego gminy i powiaty aglomeracji poznańskiej.
Odpowiedni komfort podróżowania zapewnia pasażerom częstotliwość kursowania pociągów PKM, która wynosi średnio 30 min.
Fot. Materiały prasowe