Inwestycje w centrum Poznania na ostatniej prostej


Torowisko na odcinku ul. Św. Marcin od ul. Gwarnej do mostu Uniwersyteckiego zostało już ułożone, dobiegają końca prace związane z siecią trakcyjną. Trwa układanie kostki kamiennej na chodniku na ul. Św. Marcin pomiędzy ul. Kościuszki a ul. Gwarną. Coraz bardziej zaawansowane są także prace polegające na budowie jezdni ul. Św. Marcin na odcinkach wyłączonych z ruchu. Na zachodniej jezdni al. Niepodległości, od strony ul. Towarowej, dobrze widać już nową nawierzchnię.

Kolejnym zakresem Programu Centrum jest okolica Okrąglaka, gdzie zmienia się ul. Gwarna, 27 Grudnia, Kantaka, część ul. Ratajczaka i południowa strona pl. Wolności. Ponadto w ramach tego zadania wykonawca zajmuje się również przebudową wysłużonych torowisk w ul. Fredry i Mielżyńskiego. W lutym przywrócony został ruch samochodowy na ul. Fredry na odcinku pomiędzy ul. Wieniawskiego a al. Niepodległości. Nowe torowisko, słupy i sieć trakcyjna są już dobrze widoczne.

Z kolei prace na ul. Mielżyńskiego to nie tylko wymiana torowiska, ale również remont sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Ułożono już tam nowe szyny, a obecnie trwa zabudowa torowiska kostką kamienną pochodzącą z demontażu. Dużo dzieje się na placu przed Okrąglakiem, gdzie przebudowywany jest węzeł rozjazdowy. Priorytetem jest przygotowanie w pierwszej kolejności łuku na trasie tramwajowej przez ul. Fredry i Mielżyńskiego, by do połowy roku mogły wrócić tu tramwaje.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz