Dąbrowskiego tramwajem szybciej


Poznański Wolny Tramwaj w skrócie PWT – taki nieoficjalny przydomek nosił odcinek trasy tramwajowej na ul. Dąbrowskiego. Bimby grzęzły w korkach, tworzących się na pasach jezdni niezbyt precyzyjnie oddzielonych od torowiska. Zdarzało się, że poszczególne fragmenty, których przejechanie – zgodnie z rozkładem – miało trwać ok. 2 minut, tramwaje pokonywały w kwadrans! Sytuacja zmieni się dzięki wprowadzeniu wnioskowanych m.in. przez MPK Poznań Sp. z o.o. rozwiązań usprawniających komunikację miejską.

 

Impulsem do wdrożenia nowej organizacji ruchu na ul. Dąbrowskiego jest rozpoczęty właśnie II etap przebudowy ronda Kaponiera i zwiększenie ilości tramwajów kursujących w tym rejonie.

Torowisko od Ogrodów do Rynku Jeżyckiego zostało wydzielone za pomocą oznakowania poziomego. Jeśli kierowcy samochodów będą przestrzegać zakazu wjazdu za te linie, pozwoli to tramwajom jechać bez zbędnych przestojów, spowodowanych samochodami blokującymi przejazd. Dodatkowo zlikwidowano również niektóre lewoskręty z ul. Dąbrowskiego w ulice poprzeczne, co również powinno usprawnić ruch.

Od Ogrodów do Żeromskiego, po dwóch stronach jezdni wprowadzono pasy tramwajowo-autobusowe, które pozwolą przyspieszyć także autobusom. Docelowo projekt zakłada, że autobusy jadące w kierunku ul. Żeromskiego/Przybyszewskiego, zamiast jechać ulicą, będą przejeżdżać przez przystanek linii 7.

1 komentarz

  1. Eugen pisze:

    Przejazd tramwajem z Ogrodów do Mostu Teatralnego wiąże się ze stresem! Powoduje go w godzinach komunikacyjnego szczytu dlugi czas przejazdu z powodu korków. Pasażer z zegarkiem w ręku liczy czas: zdąży czy nie? I czy będzie musiał dopłacić kolejne 2,60 złotych za 15 minutowy bilet; bo kontrolerów nie interesuje jak długo tramwaj jedzie 4 przystanki ulicą Dąbrowskiego: 10 minut, czy półgodziny!

Leave a Comment to Eugen