Brzegi Warty połączone konstrukcją mostu


Wielki żuraw na placu budowy

Całkowita masa mostu nad rzeką Wartą wynosi ponad 1,5 tys. ton. Jego długość to 165 m, a szerokość w środku rozpiętości – 12 m. Elementy konstrukcji są montowane na podporach tymczasowych w nurcie rzeki. W pracach wykorzystywany jest żuraw samojezdny o udźwigu 1200 ton i, jak podaje wykonawca, jest on największym na świecie w tej kategorii. To model produkowany na specjalne zamówienie – zaledwie kilka sztuk na cały świat. Dla posadowienia żurawia zostały przygotowane platformy robocze o wymaganej nośności, wraz z fundamentami pod każdą z podpór maszyny. Po scaleniu wszystkich elementów łuku nad Wartą rozpocznie się montaż górnych elementów konstrukcji stalowej, stanowiących pomost dla obiektu.

Jeszcze bardziej zaawansowana jest budowa drugiego mostu, którego długość wynosi 117 metrów. Między Ostrowem Tumskim a Berdychowem stopniowo montowane są kolejne elementy pomostu na podstawie, jaką jest stalowa konstrukcja łuku. Prace prowadzone są nie tylko nad kanałem Ulgi, ale także nad wyłączonym ze względów bezpieczeństwa odcinku Wartostrady. Równolegle po stronie Berdychowa powstaje pochylnia, która to będzie prowadziła na most.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz