Będą dwa bezkolizyjne przejazdy


– Z przyjemności informujemy, że dwie przekazane przez Państwa koncepcje przedsięwzięć znajdują się na liście podstawowej, kwalifikując się tym samym do dalszego procedowania w ramach Etapu III. Zgodnie z przekazanymi Państwu wcześniej założeniami projektu, kolejnym krokiem jest podpisanie Porozumienia o współpracy pomiędzy PLK a zarządcą drogi – informuje w komunikacie PKP PLK S.A.

Łącznie na dwa bezkolizyjne przejazdy PKP PLK przekaże prawie 14 mln zł.

Dwie inne inwestycje przecinające linie kolejowe – na ul. Grunwaldzkiej i ul. Krańcowej – o których dofinansowanie również Poznań aplikował, znalazły się na liście rezerwowej.

Pieniądze nie tylko od PKP

Na najbliższe lata w Wieloletniej Prognozie Finansowej na przebudowę ul. Lutyckiej zarezerwowana jest obecnie kwota ponad 36 mln zł. Oprócz środków własnych i dofinansowania PKP PLK miasto Poznań będzie się starało uzyskać dofinansowanie z dofinansowania unijnego – w ramach działań 4.2 POIS. Z tego źródła Poznań uzyskał dotację prawie 122 mln zł na przebudowę ul. Bałtyckiej na odcinku od Syreniej do mostu Lecha, mostu Lecha oraz budowę węzła Naramowicka. Stąd można uzyskać dotację w wysokości nawet 85% kosztów kwalifikowanych. Możliwe jest też dotacja ze środków budżetu państwa w ramach tzw. Rezerwy Subwencji Ogólnej. Z tego źródła, w latach 2016-2017, Poznań otrzymał ok. 46 mln zł na przebudowę tzw. Estakady Katowickiej. Możliwe jest ubieganie się o dofinansowanie w wysokości nie przekraczającej połowy nakładów ponoszonych na daną inwestycję w danym roku.

W przypadku zapewnienia całego finansowania, opracowania projektu, wybrania wykonawcy roboty budowlane mogłyby się zakończyć w 2021 lub 2022 roku.

Dwa przejazdy, które zostaną dofinansowane są ważne komunikacyjnie. Ten w ciągu ul. Golęcińskiej łączy Sołacz i centrum ze Strzeszynem, natomiast przejazd przez ul. Lutycką przecina drogę krajową nr 92. Przy jednym i drugim podczas zamkniętych szlabanów tworzą się korki. Budowa obu wiaduktów będzie inwestycjami o strategicznym znaczeniu zarówno dla mieszkańców osiedli w północno-zachodniej części Poznania, jak również całego miasta i aglomeracji poznańskiej. RB

Fot. Google Maps

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

2 komentarze

  1. Misiu pisze:

    Wystarczy rzeby miasto wykupilo grunty od gluwnej po ul.krancowo wzdlurz ul.nieszawskiej z ulicami osiedlowymi os.warszawskiego i poloczyc wiaduktem kolejowym lub zrobic pod torami kolejowymi przejazd.

  2. Misiu pisze:

    Ja tu pisze prosze dac dofinansowanie budowy wiaduktuw kolejowych w pierwszej kolejnosci od ul.baltyckiej do ul.nieszawskiej loczoc z osiedlowymi drogami z trzemeszensko np.Przejazd kolejowy przez krancowo loczoc z ul.nieszawsko w poznaniu

Dodaj komentarz