Utrudnienia na nowej PST


Z powodu przyśpieszenia prac związanych z rozbiórką starego mostu Uniwersyteckiego zapowiadane są ograniczenia w kursowaniu tramwajów nowym odcinkiem PST, czyli na trasie od mostu Teatralnego do Dworca Zachodniego.

 

Przypomnijmy, że po zmianach komunikacyjnych (od 18 stycznia 2014r., kiedy to przywrócone zostało w kierunku północnym, południowym i zachodnim kursowanie tramwajów przez Kaponierę) po nowej trasie PST kursują teraz tramwaje linii: 12 i 14, a wozy linii 19 – w dni robocze w godzinach porannych i w niedzielne popołudnia. Od poniedziałku, 27 stycznia – właśnie z powodu intensyfikacji prac rozbiórkowych mostu Uniwersyteckiego – tramwaje wspomnianych linii mają od godziny 20-tej w dni powszednie kursować „górną”  trasą, czyli przez Kaponierę. Nowa trasa PST na czas prac rozbiórkowych wiaduktu będzie zamknięta. Tramwaje linii 12 i 14 oraz 19 nie pojadą „dolną” trasą (czyli przedłużoną PST od mostu Teatralnego  do Dworca Zachodniego) także w soboty i w niedziele. W te dni, począwszy od piątku od godz. 20-tej aż do poniedziałku do godz. 4-tej rano, ten odcinek dla linii 12, 14 i 19 będzie całkowicie zamknięty.

O tych zmianach, w związku z kolejnym etapem przebudowy Kaponiery i prac przy  remoncie mostu Uniwersyteckiego, poinformowały Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.  Przedtem prace rozbiórkowe wiaduktu nad trasą nowej PST miały się odbywać tylko w godzinach nocnych.  Z czasem uznano jednak, iż skala prac jest większa i aby je przyśpieszyć (przy zachowaniu bezpieczeństwa – rozbiórka mostu odbywa się także nad torami kolejowymi), potrzebny jest dłuższy czas związany zarówno z wyłączeniem ruchu tramwajów jak i zmianami w kursowaniu pociągów.

Przyśpieszenie prac rozbiórkowych od 27 stycznia ma potrwać do pierwszych dni marca. Wówczas tramwaje linii 12, 14 i 19 w godzinach wieczornych powrócić mają na trasę PST od mostu Teatralnego do Dworca Zachodniego.

Nowy wiadukt „Uniwersytecki” ma być zbudowany jeszcze pod koniec bieżącego roku, wówczas  pojadą nim (powrócą na dawną trasę) tramwaje linii 2, 5 i 13 w kierunku ul. Święty Marcin; natomiast cały nowy węzeł Kaponiera wraz z przejściami podziemnymi dla pieszych, nowymi przystankami PST pod rondem oraz piętrowymi parkingami ma być oddamy do ruchu w sierpniu przyszłego roku. Przypomnijmy, że początkowo planowano nową Kaponierę oddać do czerwca 2012 – tuż przed Piłkarskim Mistrzostwami Europy, które rozgrywane były także w Poznaniu. Sama inwestycja miała być niemal 2,5 razy tańsza. Teraz przebudowa Kaponiery wraz z nowym mostem Uniwersyteckim ma kosztować 335 mln złotych.

Tekst i zdjęcia: Andrzej Świątek

O powrocie tramwajów na Kaponierę czytaj tutaj.

Dodaj komentarz