Dokument, który pomoże w walce z reklamowym chaosem, został przegłosowany przez Radę Miasta Poznania. Uchwała pomoże w usunięciu krzykliwych szyldów oraz innych elementów psujących miejski krajobraz, dzięki czemu przestrzeń publiczna w stolicy Wielkopolski wypięknieje.
– Uchwała jest efektem kompromisu i współpracy wielu podmiotów. Miasto nie jest przeciwne reklamom w przestrzeni publicznej. Nie ma jednak zgody na samowolę reklamową, zasłanianie zabytkowych budynków, czy nielegalne instalacje wielkopowierzchniowych nośników z pogwałceniem zasad bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dziękuję miejskim radnym za przyjęcie uchwały, a także wszystkim, którzy przyczynili się do jej powstania. Nie mam wątpliwości, że jest to dokument przełomowy, bo daje Miastu skuteczne narzędzie do walki z chaosem reklamowym. Nie byłoby to możliwe bez zmian na poziomie ustawowym, o które wiele lat temu walczyły ruchy miejskie i które wsparła senator Jadwiga Rotnicka, za co bardzo dziękuję.
Głosowanie nad uchwałą krajobrazową odbyło się we wtorek, 24 stycznia. 21 radnych opowiedziało się za przyjęciem dokumentu, 8 było przeciw, a 5 wstrzymało się od głosu.
Poznańska uchwała krajobrazowa ma 33 strony. Dokument był sześciokrotnie konsultowany z mieszkańcami, przedsiębiorcami, firmami reklamowymi czy radnymi osiedlowymi. Uchwała była opiniowania, uzgadniania oraz wykładana do publicznego wglądu trzy razy. Przez cały czas prac nad dokumentem urząd miasta otrzymał 360 uwag, z czego 49 uwzględniono w całości lub części w ostatecznych zapisach.