Pendolino na testach w Poznaniu, ale biletów nie kupisz


Od niedzieli w kasach, biletomatach, za pomocą aplikacji mobilnej oraz w Internecie pasażerowie PKP Intercity mieli otrzymać możliwość zakupu biletów na Pendolino. Jednak z powodu problemów technicznych tak się nie stało, a pociąg nadal jest testowany m.in. na trasie Poznań – Warszawa.

Pendolino

Express InterCity Premium to najbardziej komfortowa kategoria pociągów, jaką PKP Intercity chce zaoferować swoim pasażerom. To również zupełnie nowy wymiar i standard podróżowania w Polsce dzięki składom złożonym z Pendolino. Pociągi EIC Premium połączą północ z południem Polski, kursując między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami, jak również Wrocławiem, a następnie Poznań z Warszawą.

Ceny biletów na przejazdy pociągami EIP zostały zaprojektowane w ramach nowej strategii cenowej i rozpoczynają się od 49 do 150 zł, z wyjątkiem tras Trójmiasto – Kraków/Katowice, gdzie cena maksymalna miała wynieść 189 zł. Obowiązują także ulgi ustawowe. Bilety kosztują od 49 do 150 zł.

Pendolino ma wyjechać na regularne kursy w połowie grudnia wraz z nowym rozkładem, a PKP Intercity chciało rozpocząć dystrybucję biletów od niedzieli, 16 listopad br. Jednak zakup biletów w kasach, biletomatach, za pomocą aplikacji mobilnej oraz w Internecie był bardzo utrudniony.

– Ze względu na trwające prace związane z wdrożeniem nowej oferty w internetowym systemie sprzedaży trwa przerwa technologiczna. O terminie uruchomienia poinformujemy w osobnym komunikacie. Za utrudnienia przepraszamy – taki komunikat wyświetlał się na stronie przewoźnika rano. Ostatecznie sprzedaż częściowo ruszyła, a pasażerowie nabyli już w sumie ponad 3 tys. biletów na Pendolino.

– Obecnie w Polsce mamy 17 składów Pendolino, z których do dziś 11 przeszło nasze restrykcyjne testy. W związku z tym w grudniu wykorzystamy maksymalnie 15 pojazdów, z czego 9 do jazd z pasażerami. Reszta stanowić będzie niezbędną rezerwę. Bezpieczeństwo naszych Klientów jest priorytetem, więc wdrożenie nowych pociągów musi odbyć się odpowiedzialnie. Ze względu na opóźnienie w dostarczeniu składów przez producenta, czas potrzebny na testy uległ drastycznemu skróceniu – mówi rzeczniczka PKP Intercity, Zuzanna Szopowska.

Przypomnijmy, że EIC Premium oferuje dwie klasy: pierwszą oraz drugą. Na pokładzie będą łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Rozkładane fotele w obu klasach, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu – gwarantują komfortową podróż. Na korytarzach oraz na końcu przedziałów umieszczone zostały specjalne stelaże na bagaż. Pociąg wyposażony jest również w 4 wieszaki na rowery. W pociągach zlokalizowana została część barowa umożliwiająca przygotowanie i sprzedaż posiłków oraz napojów, z przestrzenią na konsumpcję. Ponadto każdy pasażer otrzyma poczęstunek: w kl. 2  będzie to napój (do wyboru), natomiast w kl. 1 dwa napoje (do wyboru) i przekąskę. Pociąg został przystosowany do potrzeb osób niewidomych czy niedowidzących, jak również osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.

Sobotnie testy dwóch składów Pendolino w Poznaniu:

Tomasz Woźniak, fot. PKP Intercity

Dodaj komentarz