Jak zwiększyć efektywność pracowników sprzedaży?


Motywowanie pracowników sprzedaży stanowi wyzwanie dla wielu firm opierających swoją działalność na nieustanym pozyskiwaniu nowych klientów. Nie w każdej organizacji sprawdza się prosty model nagradzania handlowców na podstawie uzyskanych wyników. W niektórych branżach proces sprzedaży trwa kilka, a nawet kilkanaście miesięcy, dlatego do oceny efektów działów handlowych warto podchodzić kompleksowo. Mogą w tym pomóc narzędzia IT, takie jak np. Success Factors.

Filary Success Factors

Success Factors wspiera najważniejsze procesy HR, takie jak m.in. wypłacanie wynagrodzeń, analiza realizacji celów pracowniczych oraz mierzenie wydajności, określanie efektywności przeprowadzanych szkoleń, zarządzanie rekrutacjami i wiele innych. W kontekście pracy handlowców szczególnie ważne jest wyznaczanie oraz rozliczanie celów. Warto zauważyć, że na obowiązki pracownika Działu Sprzedaży składa się nie tylko wykaz sfinalizowanych transakcji, ale także utrzymywanie kontaktu ze stałymi klientami, przygotowywanie ofert czy referencji, spotkania handlowe, udział w konferencjach branżowych czy szeroko pojęty networking. W związku z tym, rozliczanie z efektów również powinno odbywać się wielopoziomowo. Success Factors proponuje zautomatyzowany i intuicyjny proces nagradzania, na który składają się: wynagrodzenie podstawowe, płace zmienne oraz elementy dodatkowe. Pozwala to wyeliminować przeprowadzanie ocen pracowniczych w oparciu o podatne na błędy i niestabilne arkusze kalkulacyjne.

Co jeszcze motywuje sprzedawców?

Oprócz obiektywnego systemu rozliczania, dla pracowników działów sprzedaży ważna jest także jasna ścieżka kariery oraz możliwość udziału w szkoleniach. Te obszary również są wspierane przez Success Factors. Wdrożenie SF pozwala na sprawne zarządzanie szkoleniami, a także na ich przeprowadzanie w trybie online. Każdy pracownik posiada indywidualne konto, w ramach którego ma dostęp do listy aktualnych szkoleń, wykazu kursów zrealizowanych w przeszłości, a także spisu rekomendacji dotyczących dalszego rozwoju szkoleniowego, który oczywiście będzie zgodny z wyznaczonymi celami. Poza tym, Success Factors daje także możliwość stworzenia platformy do komunikacji wewnętrznej (SAP JAM), sprzyjającej swobodnej wymianie informacji, doświadczeń i myśli między pracownikami. To narzędzie może pozytywnie wpłynąć na atmosferę pracy w Działach Sprzedaży, w których często ma miejsce rywalizacja. Przestrzeń na dzielenie się doświadczeniami może sprawić, że handlowcy będą korzystać z know-how swoich współpracowników, a tym samym dostarczać jeszcze lepsze wyniki.

Jakie jeszcze korzyści?

Oprócz zwiększenia efektywności pracowników sprzedaży, wdrożenie Success Factors wiąże się też z wieloma dodatkowymi korzyściami dla firmy. Przede wszystkim są to niskie koszty inwestycyjne. Decydując się na skorzystanie z SF, organizacja ponosi bowiem tylko roczną opłatę w zależności od liczby użytkowników, eliminując w ten sposób koszty licencji czy aktualizacji oprogramowania, a także wydatki związane z utrzymaniem systemu. Poza tym, Success Factors jest aplikacją, którą można swobodnie dopasowywać do indywidualnych potrzeb. To rozwiązanie sprawdzi się więc we wszystkich firmach szukających narzędzia, które można konfigurować i dostosowywać do często zmieniających się wymagań.

Więcej informacji o rozwiązaniu Success Factors na: hicron.com

Dodaj komentarz