Zmieniamy przestrzeń reklamową Poznania, czyli co robimy i co będziemy robić!


– Nie mamy bezpośrednich narzędzi do walki o porządek, ale działamy jak możemy i mamy efekty – mówi Miejski Konserwator Zabytków, Joanna Bielawska-Pałczyńska. Na początku listopada poznamy osobę, która ma pomóc w tych działaniach, czyli koordynatora do spraw plastycznego wystroju miasta.

Przez ostatnie kilka lat na remont elewacji kamienic Poznań wydał około 2 mln złotych. Także w tym roku (do końca listopada) przyjmowane są wnioski na dofinansowanie z Urzędu Miasta (wnioski przyjmuje biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków).

Jak podkreśla Joanna Bielawska-Pałczyńska „takie wsparcie (na remont elewacji) i bezpośrednie rozmowy z właścicielami pozwoliły zmienić przestrzeń Starego Rynku. Nie mamy, bowiem bezpośrednich narzędzi do walki o porządek, ale działamy jak możemy i mamy efekty. Kiedyś kilkanaście kamienic wokół Ratusza zakrywały reklamy wielkopowierzchniowe. Zdaje się, że nasz wysiłek doprowadził do tego, że ostatnio zniknęła ostatnia wielka reklama. Ale nadal będziemy rozmawiać, tłumaczyć, edukować. Będziemy promować dobre praktyki i namawiać do korzystania z nich”.

Dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Andrzej Nowak dodaje: „trwa proces rekrutacji na stanowisko koordynatora do spraw plastycznego wystroju Miasta. To będzie osoba pukająca do drzwi tych wszystkich, którzy mają wpływ na wygląd przestrzeni Poznania. Od tych, którzy tworzą coś dobrego ma zbierać know-how, a tym, którzy szpecą miasto ma pokazywać te dobre przykłady. Własna wiedza i doświadczenie oraz uświadamianie i pomoc dla innych mają być głównymi narzędziami koordynatora. Nie tylko dlatego, że innych narzędzi nie mamy, ale dlatego, że taka praca przynosi najlepsze rezultaty”.

Prototyp katalogu dobrych praktyk, związany z polityką reklamową Miasta, dostępny jest na stronie internetowej Miejskiej Pracowni Urbanistycznej (www.mpu.pl). Paweł Marciniak

Dodaj komentarz