Zmiany w zarządzaniu ZTM i ZDM


Zarząd Dróg Miejskich

Zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu odpowiednich zmian, by nasza struktura była przyjaźniejsza dla mieszkańców miasta – wyjaśnia Krzysztof Olejniczak, dyrektor ZDM. – Aby uprościć strukturę, podzieliliśmy obowiązki związane z przygotowaniem, realizacją i obsługą terenowo-prawną inwestycji. Każdy z etapów danego zadania ma odbywać się w ramach jednego wydziału. Takie scalenie działań przyspieszy cały proces inwestycyjny, skróci proces podejmowania decyzji oraz poprawi komunikację.

Po tym, jak stanowisko dyrektora objął Krzysztof Olejniczak, w ZDM nie zostało obsadzone jedno stanowisko zastępcy. Po reorganizacji nie będzie już także zastępcy dyrektora ds. ekonomicznych. Główny księgowy będzie podlegać bezpośrednio dyrektorowi ZDM.

Podobnie jak w ZTM, w ZDM będzie czterech zastępców: ds. inwestycji (Radosław Ciesielski), ds. utrzymania (Ireneusz Woźny), ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (Grzegorz Pluta) oraz ds. przestrzeni publicznej. Ten ostatni pion wyodrębniono w ramach przeprowadzonej reorganizacji struktur ZDM. Stanowisko zastępcy dyrektora odpowiedzialnego za przestrzeń publiczną obejmie Piotr Libicki. Będzie on nadal pełnił również funkcję pełnomocnika prezydenta ds. estetyki. Przejście Piotra Libickiego w struktury ZDM wskazuje na położenie szczególnego nacisku na kształtowanie przestrzeni w obrębie pasa drogowego i zieleni przyulicznej, włączając w to organizację spotkań z mieszkańcami i konsultacje społeczne.

W ramach reorganizacji ZDM przesunięto do Miejskiego Inżyniera Ruchu część zadań związanych z przygotowaniem projektów organizacji ruchu w ramach dróg gminnych i powiatowych. Zakres zarządzania drogami wewnętrznymi pozostanie nadal w strukturach ZDM.

To duże ułatwienie dla mieszkańców miasta. Od tej pory każdy, kto będzie miał uwagi dotyczące np. oznakowania ulicy czy przesunięcia przejścia dla pieszych, będzie mógł zgłosić je do MIR. ZDM będzie je opiniował i realizował.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz