Zmiany w zarządzaniu ZTM i ZDM


Miasto wprowadza zmiany w zarządzaniu komunikacją i transportem publicznym w Poznaniu. Struktury miejskich jednostek zostaną uproszczone i uporządkowane, a proces podejmowania decyzji – usprawniony. Powstanie też kompleksowa „Polityka mobilności”, dotycząca poruszania się po Poznaniu.


– Transport publiczny to jeden ze strategicznych obszarów rozwoju miasta – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Dlatego zarządzanie nim musi być skoordynowane, przemyślane i konsekwentne. Każdy mieszkaniec miasta musi mieć jasność, kto i za co odpowiada. Temu właśnie mają służyć zmiany, które wejdą w życie od kwietnia. Naszym strategicznym celem jest zwiększenie udziału podróży transportem publicznym wśród poznaniaków. Nie ma innej alternatywy – jeśli chcemy żyć w mieście bez korków, w mieście czystym, zielonym, bez hałasu, przyjaznym dla pieszych. Musimy inwestować w autobusy i buspasy, tramwaje i zielone torowiska. Nie będziemy nikogo na siłę przesadzać z samochodu w tramwaj. To ma być wybór każdego poznaniaka. Chciałbym też, abyśmy uświadomili sobie, że także z punktu widzenia kierowców każdy nowy przystanek tramwajowy, każda nowa linia autobusowa czy kilometr drogi rowerowej – to zysk. To bowiem szansa, że dzięki temu więcej mieszkańców skorzysta z alternatywnych sposobów transportu, a co za tym idzie – mniej ludzi wyjedzie na ulice samochodami, co zmniejszy korki. W ubiegłym roku zbadano natężenie ruchu w Poznaniu. Okazało się, że w czasie wakacji, gdy wszystkim łatwiej i płynniej jeździ się po mieście, natężenie ruchu samochodowy spada o niecałe 9 procent. To pokazuje, o co toczy się gra.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz