Zmiany w organizacji ruchu na rondzie Żegrze


Kolejny etap prac wiążę się ze zmianami w komunikacji publicznej. Od 2 stycznia nastąpi wstrzymanie ruchu tramwajów na Górnym Tarasie Rataj na odcinku od os. Lecha (tunel Franowo) do przystanku Żegrze I. W zamian zostanie wzmocniona autobusowa komunikacja zastępcza.

Od środy (2 stycznia) tramwaje linii nr 17 kursować będą trasą Kórnicką do Franowa. Wzmocniona zostanie komunikacja zastępca – autobusy linii autobusowej za tramwaj T1 w dni robocze (w godz. 6.00 – 19.00) kursować będą około co 5-6 minut, a w soboty i niedziele – co 10 minut.

Linia nr 17

OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry –  … – Trasa Kórnicka – FRANOWO

Linia T1

RONDO STAROŁĘKA – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – OS. LECHA – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – RONDO STAROŁĘKA

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie ZTM:  https://www.ztm.poznan.pl/pl/komunikaty/przebudowa-trasy-tramwajowej-na-gornym-tarasie-rataj-siedemnastka-bedzie-dojezdzac-do-franowa-zwiekszona-zostanie-czestotliwosc-kursowania-autobusow-linii-t1

Nowe oblicze GTR

Do końca 2019 roku na Górnym Tarasie Rataj powstanie nowoczesna trasa tramwajowa – trwała, stabilna, dostępna dla osób niepełnosprawnych, gwarantująca ograniczenie emisji drgań i hałasu oraz wysoki komfort podróżowania. Kompleksowo przebudowane zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna na całym odcinku od ronda Żegrze do os. Lecha. Nowe oblicze zyskają przystanki tramwajowe, a przystanek Os. Czecha stanie się przystankiem zintegrowanym, tramwajowo-autobusowym, gdzie przesiadki będą dokonywane „drzwi w drzwi”. Korzyści odczują też piesi, którzy będą mogli korzystać z dodatkowego przejścia naziemnego w tym miejscu. Osobom niepełnosprawnym umożliwi ono swobodny dostęp do przystanku.

Przebudowa odcinka od os. Lecha do ronda Żegrze prowadzona jest w ramach zadania „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”, dofinansowanego ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

PIM/AJ

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz