Zmiany organizacji ruchu na rondzie Śródka i ul. Głogowskiej


Prace przy rondzie Śródka spowodują znacznie większe utrudnienia niż prace wykonywane w poprzednich etapach remontu. W szczególności dotyczyć to będzie lewoskrętu z ul. Warszawskiej oraz przejazdu z ul. Podwale na wprost. W związku z powyższym wprowadzone zostały dodatkowe tablice informujące, zachęcające kierowców do omijania ronda Śródka oraz obrazujące zasady poruszania się na tym obszarze podczas prowadzonych prac.

W godzinach od 7 do 19 przewiduje się wyłączenie sygnalizacji świetlnej na rondzie oraz sterowanie ręczne ruchem poprzez uprawnione służby  policji oraz Nadzoru Ruchu MPK.

Dostępne relacje na rondzie Śródka podczas prowadzonych prac:

– wlot ul. Wyszyńskiego (kierunek wyjazdowy z miasta) – wytyczone zostały dwie  przewiązki. Pierwsza służy do zawracania, a druga umożliwia wyjazd transportu publicznego z dworca autobusowego bezpośrednio w lewo w ul. Wyszyńskiego (pod nadzorem służb MPK),

–  wlot ul. Warszawskiej: wlot został zwężony do 3 pasów ruchu. Lewy pas umożliwia skręt w lewo poprzez przewiązkę zlokalizowaną za skrzyżowaniem, środkowy pas umożliwia jazdę na wprost, a prawy – skręt w prawo w kierunku ul.  Podwale,

–  ul. Podwale: wlot został ograniczony do 2 pasów (tylko dla skrętu w prawo), przy czym prawy pas przeznaczony jest wyłącznie dla autobusów,

Proponowane objazdy ronda Śródki:

– kierowcom jadącym do autostrady A2 sugerujemy korzystanie z obwodnicy wschodniej,

– wjeżdżającym do miasta od strony ul. Warszawskiej w kierunku zachodnim sugerujemy dojazd do centrum poprzez ciąg ulic: Browarna  / Dymka / Baraniaka / Berdychowo (dla pojazdów o masie poniżej 8 ton),

– jadącym od zachodu (Rataje) na wschód – dojazd do centrum poprzez ulice: Hetmańską, Królowej Jadwigi, Berdychowo – most Rocha.

–  jadących od strony północnej (ul. Lechicka) zachęcamy do objazdu ronda Śródka poprzez węzeł Antoninek.

– Radzę tym, którzy nie muszą jechać przez Śródkę, aby w sierpniu omijali ten rejon i wybrali alternatywne dojazdy. Kto jednak musi dojechać – niech wybierze środki komunikacji publicznej. Tych, którzy będą się musieli się poruszać samochodami, uczulam na zwracanie uwagi na tymczasową organizację ruchu i postepowanie zgodnie z wskazaniami – dopowiada podkomisarza Paweł Ożarski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

Zmiany w komunikacji publicznej przy Śródce

– Kolejny etap oznacza również zmiany w organizacji układu linii komunikacyjnych. Przede wszystkim wracają tramwaje na wyłączony w tym momencie odcinek od skrzyżowania z Kórnicką do ronda Śródka. Oznacza to, że część linii wraca na swoje trasy, natomiast na wyłączonym odcinku – pomiędzy placem Wielkopolskim a rondem Śródka – będzie uruchomiona komunikacja zastępcza, linia autobusowa T8 – wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Od 1 sierpnia na odcinku od ronda Śródka do pl. Wielkopolskiego nie kursują tramwaje. Do nocy z 2 na 3 sierpnia prace były prowadzone poza pasami ruchu drogowego – w tarczy samego ronda oraz w obrębie przejścia dla pieszych przy przystanku.

Wykonany został tymczasowy przejazd pozwalający na wyjazd autobusów z dworca Śródka bezpośrednio w lewo w ul. Wyszyńskiego. Dzięki temu autobusy jadące w kierunku ul. Garbary (T8, 167 i 911) nie będą musiały objeżdżać ronda.

Aby ułatwić podróżowanie od ronda Śródka w stronę centrum, uruchomiona została linia autobusowa „za tramwaj” T8. Będzie ona dojeżdżać do Al. Marcinkowskiego i zawracać na wysokości Placu Wolności.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz