Zmiany organizacji ruchu na rondzie Śródka i ul. Głogowskiej


Ostatni etap prac na Śródce

Rondo Śródka jest specyficzne. Z uwagi na niewielki rozmiar wyspy środkowej rozjazdy zlokalizowane są w jezdni, a zwrotnice pomiędzy przejściami dla pieszych a jezdnią. Jakakolwiek naprawa tych elementów wymaga zamknięcia przejazdu przez rondo dla samochodów.

Zakres prac na rondzie Śródka i w jego okolicach jest bardzo szeroki. Aby w jak największym stopniu ograniczyć uciążliwości dla kierowców, pasażerów i pieszych, prace podzielono na etapy.

Remont torowiska i sieci trakcyjnej przy rondzie, ale także wzdłuż ulic odchodzących od niego, rozpoczął się pod koniec czerwca. Najpierw prace toczyły się wzdłuż ul. Warszawskiej, w lipcu nieczynny dla tramwajów był odcinek od Śródki do ul. Kórnickiej. Ostatnim etapem wakacyjnego remontu w tej okolicy jest odcinek pomiędzy rondem a placem Wielkopolskim.

Roboty na węźle rozjazdowym Śródka od strony ul. Wyszyńskiego będą miały podobny przebieg jak te od strony ul. Jana Pawła II. Prowadzone prace, podobnie jak w dwóch poprzednich etapach, będą polegały na wymianie dwóch rozjazdów, nawierzchni torowej (na łuku przed mostem Chrobrego) i drogowej (przy ul. Wolnica).

Informacje dla kierowców

1 sierpnia rozpoczęły się prace na pl. Wielkopolskim i moście Bolesława Chrobrego. Od tego dnia na tym odcinku nie jeżdżą tramwaje. Dwa dni później ruszyły roboty związane z rozpoczęciem II etapu na rondzie Śródka.

Przy placu Wielkopolskim zamknięty jest wyjazd w stronę ul. Wolnica. Możliwy jest wjazd i wyjazd na ul. 23 Lutego. Na moście Bolesława Chrobrego wyłączony został lewy pas ruchu jezdni w stronę ronda Śródka.

Najważniejsze zmiany są przeprowadzone jednak na rondzie Śródka. Zamknięty został ruch tramwajowy od strony ul. Wyszyńskiego, co uniemożliwia bezpośredni przejazd w relacji Podwale – Jana Pawła II oraz Warszawska – Jana Pawła II. Aby przejechać w kierunku ul. Jana Pawła II stworzona została przewiązka usytuowana za przystankiem tramwajowym na ul. Wyszyńskiego.

– Spodziewamy się największych utrudnień na ulicy Warszawskiej, a także na ulicy Podwale. Chciałbym uczulić, że utrudnienia będą naprawdę znaczące. Większe niż te, które były dotychczas przy okazji prac wzdłuż ul. Jana Pawła II – zaznacza Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu. – Sytuacja na skrzyżowaniu jest o tyle trudna, że mamy tu bardzo dużą liczbę pieszych. W momencie wyłączenia sygnalizacji świetlnej prosimy o szczególną ostrożność i uszanowanie wszystkich uczestników ruchu. W tym czasie, miejsca te będą monitorowane przez służby nadzoru ruchu MPK i policję.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz