Prace archeologiczne wyprzedzające budowę mostów pieszo-rowerowych rozpoczęły się pod koniec czerwca. Najpierw przeprowadzono je na Zagórzu, czyli południowej części Ostrowa Tumskiego. Odkryto tam fragmenty balustrady pochodzącej z dawnego mostu Bolesława Chrobrego oraz ponad 80 mniejszych zabytków, jak monety, przedmioty użytkowe, elementy ubioru oraz materiał ceramiczny. Z kolei w części zachodniej, a więc na Chwaliszewie, zbadany został teren, na którym planowana jest jedna z podpór. Zrealizowane zostały także m.in. badania georadarowe na trasie Wartostrady wchodzącej w zasięg inwestycji. Odkrycia na Chwaliszewie są nieliczne, znaleziono głównie nowożytne monety (datowane na okres po XVII wieku) oraz pojedynczą łuskę karabinową z XX wieku. Obecnie archeolodzy pracują na Berdychowie, do tej pory wykonali tam badania georadarowe i znaleźli nowożytną ceramikę oraz monety datowane na XVII-XIX wiek.
Nad Wartą i Kanałem Ulgi powstaną dwie konstrukcje o długości 165 i 117 metrów. Obie części zaplanowano jako analogiczne pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym, tworzące jednolitą całość. Zadanie obejmuje nie tylko budowę przeprawy, ale też chodników, pochylni i schodów.
Czytaj także:
Remont ważnej ulicy w Poznaniu
Grafika PIM