ZM GOAP: od kwietnia będą odbierane odpady wielkogabarytowe


Umowa ZM GOAP z Remondisem Sanitech Poznań sp. z o.o. na rok 2014 przewiduje wprowadzenie także odbioru odpadów problemowych i wielkogabarytowych. Zgodnie z tymi postanowieniami Remondis opracował zasady ich odbioru. Propozycja została przyjęta przez Zarząd ZM GOAP.

Z obszaru Poznania oraz gmin Kleszczewo, Kostrzyn i Swarzędz, Remondis i jego podwykonawcy będą sukcesywnie odbierać te odpady począwszy od kwietnia zgodnie z harmonogramami opracowywanymi na podstawie napływających zgłoszeń.

Akcja zapoczątkowana zostanie na spółdzielczych osiedlach mieszkaniowych, a później będzie ogłaszana na kolejnych obszarach.

Organizacja odbioru i odbywać się będzie według następujących zasad:

  • z jednomiesięcznym wyprzedzeniem Remondis ogłasza w mediach informację o odbiorze odpadów problemowych z określonego obszaru,
  • w przypadku Spółdzielni Mieszkaniowych, aby zdążyć przez świętami, wyprzedzenie będzie  3 tygodniowe,
  • zarządcy  nieruchomości z tego obszaru, którego dotyczy ogłoszenie, w ciągu 2 tygodni  zgłaszają potrzebę odbioru odpadów problemowych do tej  firmy, która odbiera z ich nieruchomości odpady komunalne,
  • zarządca nieruchomości  przekazuje zgłoszenie: pocztą elektroniczną, faxem, wypełniając formularz dostępny u kierowcy śmieciarki, listownie lub osobiście w siedzibie firmy.

W ramach przyjętych ustaleń raz w roku z nieruchomości zamieszkałych odbierane będą:

  • meble – stoły, krzesła, szafy, szafki, komody, meble kuchenne, kanapy, łózka, tapczany i regały
  • złom elektryczny i elektroniczny – sprzęt RTV, AGD i oświetleniowy (bez żarówek i świetlówek)
  • opony – do pojazdów o masie całkowitej nie większej niż 3,5 tony
  • inne wyposażenie – dywany, wykładziny, wózki dziecięce i inwalidzkie, rowery.

Nie będą odbierane odpady poremontowe – drzwi, ościeżnice, stare okna, wanny, kabiny prysznicowe, ceramika łazienkowa, gruz, opakowania po materiałach budowlanych i farbach.

Harmonogram przewiduje rozpoczęcie akcji odbioru odpadów problemowych i wielkogabarytowych z terenu spółdzielni mieszkaniowych.

Kolejnym, obszarem objętym wywozem będzie  poznańska dzielnica Nowe Miasto. Ogłoszenia o odbiorze odpadów z obu tych obszarów ukażą się w mediach 10 marca. Właściciele nieruchomości/Zarządcy będą mieli dwa tygodnie na przekazanie zgłoszeń do Remondisu lub obsługującej ich firmy, które na ich podstawie ustalą szczegółowy harmonogram i powiadomią o nim zainteresowanych.

Przewidywane terminy ogłoszenia odbioru odpadów problemowych z obszaru kolejnych dzielnic i gmin:

  • Grunwald – kwiecień
  • Jeżyce, Swarzędz, Kleszczewo – maj
  • Stare Miasto, Kostrzyn – czerwiec
  • Wilda –czerwiec.

Zgłoszenie z tych obszarów będzie można dokonywać dopiero po terminach podanych w  kolejno ogłaszanych komunikatach prasowych.

Sprawna realizacja przedstawionego planu odbioru odpadów problemowych i wielkogabarytowych wymaga dobrego przygotowania organizacyjnego. Szczególnie pomocne w tym będą właściwa postawa i przychylność mieszkańców, którzy przekażą komplet niezbędnych informacji w zgłoszeniu. Związek Międzygminny oraz firmy odbierające odpady zwracają się więc z apelem o przestrzeganie zasad oraz terminów podawanych w ogłoszeniach o odbiorze odpadów problemowych i wielkogabarytowych, oraz wystawianie odpadów zgodnie ze zgłoszeniem, do godziny  6.30 w dniu wywozu, po otrzymaniu informacji o terminie odbioru.

 

Dodaj komentarz