Zimowe utrzymanie ulic Poznania


Na jezdniach sieci strategicznej i podstawowej (I i II kolejność) stosowane są zarówno środki chemiczne (sól drogowa), jak również środki niechemiczne (uszorstniające), zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska. Dodatkowo wykonawcy zobowiązani są do przestrzegania zasad określonych w specyfikacjach technicznych opracowanych przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Przepisy regulują zarówno maksymalne dopuszczalne dawki stosowania środków, jak również określają, w jakich warunkach pogodowych jaki ich rodzaj należy zastosować.

W tym sezonie zimowym chochołami oraz matami foliowo-słomianymi osłoniętych zostanie ponad 250 koron młodych drzew – chochoły chronią je przed aerozolem solnym – oraz ok. 24 000 mb terenów z roślinnością niską.

Standardy utrzymania dróg

Poznańskie ulice zostały podzielone na pięć sieci, by zróżnicować standardy utrzymania i dostosować je do możliwości finansowych Miasta oraz potencjału sprzętowego wykonawców:

sieć strategiczna (pierwsza kolejność) – o łącznej długości 271,6 km – to jezdnie ram komunikacyjnych, główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji miasta i największych szpitali. Czas reakcji: 1,5 – 2 godz.
sieć podstawowa (druga kolejność) – o łącznej długości 259,8 km – to jezdnie ulic łączących osiedla mieszkaniowe z centrum, pozostałe trasy wlotowe do miasta oraz trasy miejskiej komunikacji autobusowej. Czas reakcji: 2 – 2,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
sieć lokalna I (trzecia kolejność) – o łącznej długości 181,2 km – to jezdnie ulic łączących osiedla peryferyjne z siecią podstawową oraz inne ulice będące dojazdami do obiektów użyteczności publicznej. Czas reakcji: 3 – 4,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu
sieć lokalna II (czwarta kolejność) – o łącznej długości 161,7 km – to ulice w obrębie osiedli mieszkaniowych istotne komunikacyjnie. Czas reakcji: 3 – 4 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM – obsługiwane doraźnie.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz