Zielono-żółta Gamma już wozi pasażerów


Pamiętano również o komforcie pracy motorniczego. Jego kabina wyposażona jest w ergonomiczny, pneumatyczny, regulowany w wielu płaszczyznach fotel ze zintegrowanym nastawnikiem jazdy i wielofunkcyjny panel dotykowy. Zamontowano tam również niezależne urządzenia grzewcze i klimatyzację.
Poznań inwestuje w komunikację
Zakup 50 tramwajów Moderus Gamma to największa jednorazowa inwestycja w tabor w Poznaniu. Warta jest ponad 450 mln zł ponieważ w ramach tego zamówienia dostarczono wcześniej również Moderusy Beta. 50 mln zł z tej kwoty pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej.
W ostatnich latach flota MPK wzbogaciła się o 20 Moderusów Beta (w tym 10 dwukierunkowych). W 2016 roku na ulice Poznania wyjechało 20 autobusów Solaris Urbino IV generacji, a w sierpniu tego roku rozpoczęły się dostawy kolejnych 37 nowoczesnych autobusów podpoznańskiego producenta. W najbliższych latach miasto wzbogaci się o 21 elektrycznych autobusów. Łącznie w ostatnich latach na nowe tramwaje i autobusy przeznaczono ponad pół miliarda złotych.
Poznań dysponuje jedną z najnowocześniejszych flot tramwajowych i autobusowych. Po zakończeniu dostaw 50 Moderusów Gamma do dyspozycji będzie 231 tramwajów, z czego ponad 75 procent będzie niskopodłogowych lub niskowejściowych. Wycofanych zostanie 40 najstarszych składów (7 – 105Na , 3 – 105Na wahadłowe i 30 – GT-8D, czyli tzw. helmutów). W roku 2020 planowane są kolejne zakupy nowoczesnych tramwajów. RB

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz