Zielono-żółta Gamma już wozi pasażerów


Najnowszy model jest cały czas w 100 procentach niskopodłogowy, różni się jednak innym układem wnętrza oraz zmienionym rozmieszczeniem siedzeń. Podwozie ma wózki obrotowe a nie sztywne, jak to było w „niebieskim” modelu – dzięki temu tramwaj łatwiej będzie skręcać i tory będą się mniej zużywały.
Gammy zamówione przez MPK Poznań mają 32 metry długości. Do tramwaju jednokierunkowego prowadzi 5 par drzwi dwuskrzydłowych i 2 pary drzwi jednoskrzydłowych, zaś do pojazdu dwukierunkowego – 8 dwuskrzydłowych i 4 jednoskrzydłowe. Taka liczba wejść zapewni szybką i sprawną wymianę pasażerów na przystankach. Jest to pierwszy tramwaj w taborze poznańskiego przewoźnika zapewniający tak duży przepływ wsiadających i wysiadających.
Tramwaj jednokierunkowy może przewozić jednocześnie 240 pasażerów, w tym 56 na miejscach siedzących. Pojazd dwukierunkowy zaś będzie miał 50 miejsc siedzących oraz łączną pojemność 230 podróżnych.
Właściwą temperaturę w środku zapewnia automatyczne 6-strefowe ogrzewanie i również automatyczna 3-strefowa klimatyzacja. Wszystkie 50 pojazdów wyposażone będzie w ładowarki urządzeń mobilnych i rozkładaną platformę ułatwiającą wjazd oraz miejsce na wózek dziecięcy, dla osób niepełnosprawnych i na rower. Posiadać też będą dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz monitory reklamowe.
Nowy tramwaj napędzany jest przez 8 silników elektrycznych odzyskujących energię podczas hamowania o łącznej mocy 544 koni mechanicznych. Wszystkie pojazdy zostaną przystosowane do instalacji superkondensatorów magazynujących energię.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz