Zbliża się przebudowa ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku


Po obu stronach torowiska powstanie jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Pojawią się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także nasadzenia zieleni: miłorzęby, klony oraz sporo zieleni niskiej.

Dzięki podpisanym porozumieniom Poznańskie Inwestycje Miejskie będą realizowały to zadanie nie tylko w imieniu Miasta Poznań, lecz również jako inwestor zastępczy dla innych podmiotów, które planowały w tym miejscu roboty związane ze swoimi sieciami: Aquanetu SA oraz Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. Przebudowana bądź zbudowana od nowa zostanie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza. Ta koordynacja działań inwestycyjnych zminimalizuje czas trwania związanych z nimi utrudnień.

W 2021 roku inwestycja zostanie skoordynowana z planowanym przez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ulicy 28 Czerwca 1956 roku – od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej. Poza wymianą infrastruktury torowo-sieciowej, w formie antyzatok wybudowane zostaną przystanki Kosińskiego oraz Pamiątkowa. Oba zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Projekt o nazwie „Przebudowa torowisk w poznańskich ulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku” został dofinansowany kwotą ponad 27,2 mln zł ze środków unijnych. RB, PIM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz