Zastępca prezydenta Poznania odpowiada na zarzuty


Ostatecznie spółka dokonała rozeznania rynkowego (tryb zgodny z prawem zamówień publicznych) i zakupiła usługę kampanii reklamowej w Orbsay Solution za kwotę 97 tys. zł netto. Warto podkreślić, że przy realizacji inwestycji deweloperskich na marketing i promocję mieszkań wydaje się od 1 do 2 % wartości inwestycji, co w odniesieniu do projektu realizowanego na Strzeszynie oznaczałoby kwotę od 3 mln zł wzwyż. W umowie zastrzeżono, że połowa kwoty ma być przeznaczona na zakup mediów. Produkcja wszystkich materiałów (3 spotów telewizyjnych – w wersji krótkiej i długiej, 3 spotów radiowych, projekty grafik do mediów społecznościowych, bilbordy i citylighty) kosztowała nieco ponad 40 tys. zł.

– Wskazywanie w komentarzach całej kwoty (i to brutto) jako zarobek agencji było skrajną nierzetelnością, skierowaną na wprowadzenie odbiorcy tej informacji w błąd. Podnoszenie też wysokich kosztów jednostkowych, w tym przypadku przez komentatorów politycznych, wypada przemilczeć wobec kwot, które dotychczas miasto wydawało na podobne produkcje. Należy przypomnieć, że za jeden filmik reklamowy w agencji JUST miasto zapłaciło 249 tys. zł. brutto – zauważa Tomasz Lewandowski. – Kampania została w pełni profesjonalnie przeprowadzona, co poskutkowało też szturmem poznaniaków na PTBS przy kolejnej edycji składania wniosków. Cel został więc osiągnięty.

3. Usługi Komunalne i ZKZL

Zlecenia dla Usług Komunalnych i ZKZL miały charakter symboliczny. Dla Usług Komunalnych spółka wykonała produkcję tablic informacyjnych, stanowiących oznakowanie dwóch cmentarzy komunalnych oraz teczki plastikowe. Warto przypomnieć, że decyzja o przejęciu do zarządzania cmentarzy zapadła na 1,5 miesiąca przed tym faktem. Kierownictwo Usług Komunalnych działało więc pod presją czasu. Wymiana tablic informacyjnych, pozwalających lepiej oznakować cmentarze, była konieczna wobec faktu zaprzestania świadczenia tej usługi przez spółdzielnię Universum. Nie podjęcie tych działań mogło skutkować wprowadzeniem mieszkańców w błąd. Niezorientowani, chcący załatwić sprawy dotyczące cmentarza, mogliby kierować się do niewłaściwego podmiotu. Nie ulega wątpliwości, że zarówno wartość usługi (produkcja i montaż tablic), jak i tryb jego zlecenia nie pozostawia pola do spekulacji, czy złamano tutaj prawo.

Co do ZKZL, spółka Orbsay Solutions realizowała usługę wykonania i obróbki zdjęć nowych inwestycji (800 zł) oraz działań w social mediach. Kwota wynagrodzenia za to ostatnie zlecenie obejmuje m. in. płatną promocje postów i mieści się w przedziale od 2000 do 3000 zł brutto. AJ

źródło poznan.pl

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz