Zabezpieczenie traszek przy budowie trasy kórnickiej


Prace budowlane trwają na niemal całym zakresie inwestycji, a siedliska płazów zabezpieczone są odpowiednim płotkiem ochronnym. Stare torowisko zostało w większości zdemontowane, podobnie jak sieć i słupy trakcyjne. Wykonawca buduje już konstrukcję nowego torowiska i fundamentów słupów trakcyjnych. Równolegle trwają prace związane z infrastrukturą podziemną, m.in. siecią kanalizacji deszczowej.

Wykonawca przebuduje i dostosuje do potrzeb osób z niepełnosprawnościami przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia, zaś przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze. W ramach inwestycji ul. Pleszewska zostanie przedłużona (od skrzyżowania z ul. Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko).

Do zadań wykonawcy należą również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje. W ramach zadania przeprowadzone zostaną nasadzenia kompensacyjne.

Prace mają zakończyć się jesienią 2023 roku. PIM/AW

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz