Zabezpieczenie traszek przy budowie trasy kórnickiej


– Pozyskane w trakcie prac konary i pnie nie zostaną wywiezione, a wykorzystane do budowy nowych zimowisk dla traszek i innych płazów na terenie użytku ekologicznego. Prace zostały zaplanowane tak, by możliwa była kontynuacja czynnej ochrony realizowanej na tym terenie. Z tego względu materiał z wycinki wzbogaci siedliska płazów o nowe gałęziowiska i pniakowiska. Tego typu działania są już prowadzone od dekady – wyjaśnia dr inż. Mikołaj Kaczmarski z Katedry Zoologii Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

To nie jedyna forma działań, których celem jest zapewnienie traszkom jak najlepszych warunków do życia i rozmnażania się. W ubiegłym roku powstała instalacja, dzięki której dwa stawy są zasilane deszczówką zebraną z powierzchni dachu Liceum Ogólnokształcącego Mistrzostwa Sportowego na os. Tysiąclecia. Pierwszy ze stawów jest już niemal pełen.

Z kolei przebudowa trasy kórnickiej to ostatni etap inwestycji związanej z tzw. Górnym Tarasem Rataj. Wcześniej wyremontowana została trasa wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze, a nowy odcinek torowiska wraz z pętlą powstał przy ul. Unii Lubelskiej. Obecnie zużyte torowisko i sieć trakcyjna są wymieniane na odcinku od ul. Jana Pawła II do os. Lecha. Stare elementy są zastępowane nowymi, o odpowiednich parametrach technicznych. Poprawi to trwałość, stabilność i bezpieczeństwo trasy. Równocześnie ograniczone zostaną drgania i hałas wynikające z przejazdu tramwajów, co zwiększy komfort okolicznych mieszkańców.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz