Za 30 mln zł pod Poznaniem powstaną dwa wiadukty


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz firma Skanska podpisały umowę na realizację nowego węzła drogowego w Łęczycy. Powstanie on w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań”. Za 30 mln złotych zostaną wybudowane dwa nowe wiadukty: drogowy i kolejowy, a także nowy fragment drogi wojewódzkiej 430.

Wiadukt drogowy zostanie wybudowany nad ulicą Krętą i poprowadzi z Łęczycy do Lubonia. Wiadukt kolejowy powstanie nad linią E59. Nad nimi wybudowany zostanie nowy, 1-kilometrowy fragment drogi wojewódzkiej nr 430 wraz z rondem, które pozwoli na bezkolizyjny ruch na odcinku Poznań – Mosina. Kontrakt obejmuje także wykonanie robót  elektrycznych, wod.-kan. i gazowych.

– Obecnie w Łęczycy funkcjonuje skrzyżowanie w poziomie szyn. Ze względu na duże natężenie ruchu pociągów w tym miejscu często zamykane są rogatki, co powoduje korkowanie się miasta. Dzięki rozwiązaniu, które zastosujemy – to znaczy budowę skrzyżowania dwupoziomowego bezkolizyjnego – upłynnimy ruch i zwiększymy bezpieczeństwo wszystkich użytkowników – mówi Janusz Błachut, dyrektor projektu ds. modernizacji linii E-59 Wrocław-Poznań Etap III w PKP PLK. – W ramach modernizacji na linii E59 Poznań – Wrocław powstaną jeszcze dwa obiekty. Będą to dwa wiadukty kolejowe, w Poznaniu i Mosinie. Pociągi na linii E59 z Poznania do Wrocławia pojadą bezkolizyjnie   w  miejscach, w których budujemy nowe obiekty: w Łęczycy, w Mosinie oraz w Poznaniu.

 

– Wiadukty wykonamy z betonowych elementów prefabrykowanych, natomiast nasyp drogowy prowadzący do obiektów inżynierskich poprowadzimy w ścianach oporowych współpracujących z gruntem,  z elementów prefabrykowanych o wysokości do 14 m – mówi Leszek Gaweł, Menadżer Projektu, Skanska. – Prace rozpoczniemy pod koniec listopada, a planowane zakończenie przypada na początek września 2016 r.

Po wybudowaniu wiaduktu ruch na DW 430 będzie się odbywał płynnie. Mieszkańcy Mosiny i Puszczykowa, którzy do tej pory zatrzymują się przy zamkniętym przejeździe kolejowym, gdzie częstotliwość jazdy pociągów jest duża, odetchną z ulgą.

2 komentarze

  1. ReNee pisze:

    Pkp Poznań -Śrem?

  2. ReNee pisze:

    a dlaczego nie do Śremu ???

Dodaj komentarz