Z pociągu na autobus – nowe rozwiązania


Czym jest obwodnica towarowa Poznania?

Poznań od kilku lat współpracuje z PKP PLK w związku uruchomieniem na kolejowej obwodnicy towarowej ruchu pasażerskiego. W planach jest powstanie na niej pierwszej kolejności ośmiu nowych przystanków – w tym siedmiu na terenie lub w granicach miasta. Mają one ułatwić mieszkańcom poruszanie się i usprawnić przesiadki.

Po konsultacjach z radami osiedli, na terenie których mają powstać nowe przystanki, zdecydowano się na następujące ich nazwy:

  • Poznań Franowo – po północnej stronie obecnej stacji Poznań Franowo, w bezpośrednim sąsiedztwie pętli Franowo,
  • Poznań Kobylepole – w rejonie ulicy Kobylepole, w niedalekiej odległości od gminy Swarzędz i blisko osiedla domów jednorodzinnych oraz ogrodów działkowych,
  • Poznań Zieliniec – w obrębie osiedla Zieliniec, w odległości ok. 1 km od zakładu produkcyjnego Volkswagen Poznań Sp. z o.o.,
  • Poznań Koziegłowy –  na granicy z gminą Czerwonak, w pobliżu dużego osiedla o zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej; po stronie zachodniej ul. Gdyńskiej znajduje się Centralna Oczyszczalnia Ścieków w Koziegłowach,
  • Poznań Naramowice – przystanek planowany w okolicach ul. Naramowickiej, w niedalekiej odległości od osiedli; w przyszłości, po wybudowaniu trasy tramwajowej na Umultowo (przedłużenie na północ realizowanej obecnie trasy na Naramowice), stanowić będzie węzeł przesiadkowy z pociągu na tramwaj,
  • Poznań Piątkowo/Uniwersytet – na granicy z gminą Suchy Las, w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy jednorodzinnej pomiędzy obecnym węzłem przesiadkowym Os. Sobieskiego a Kampusem UAM,
  • Swarzędz Nowa Wieś – przystanek, który już istnieje, ale przejdzie modernizację.
Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz