Naramowice: jaka prędkość tramwaju


Pomiędzy pętlą Wilczak a ul. Błażeja zaplanowano sześć przystanków oddalonych od siebie o ok. 400-450 metrów (jedynie pierwszy odcinek od pętli do ul. Serbskiej będzie trochę dłuższy – ponad 600m). Takie rozplanowanie przystanków ma zwiększyć dostępność dla mieszkańców. Dodatkowo na trasie tramwaju będzie 15 skrzyżowań z ruchem kołowym oraz pieszo-rowerowym.

Bezwzględny priorytet

Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich wdrożą bezwzględny priorytet dla komunikacji miejskiej na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją. Dzięki temu tramwaj dojeżdżający do takiego skrzyżowania nie będzie się musiał przed nim zatrzymywać, a przede wszystkim uda się zaoszczędzić nawet do 4 minut w czasie przejazdu na nowej trasie tramwajowej

Na 12 minut przejazdu od pętli Wilczak do przystanku końcowego „Błażeja” 5 minut to sam czas przejazdu. Obsługa przystanków, czyli wsiadanie i wysiadanie pasażerów, powinno zająć łącznie ok. 3 minut. Kolejne 4 minuty to potencjalna strata czasu na piętnastu skrzyżowaniach. Ten właśnie czas uda się odzyskać przy wdrożeniu pełnego, bezwzględnego priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją świetlną. Wówczas łączny czas przejazdu na nowym odcinku tramwaju skróci się do ok. 8 minut. Samo wdrożenie bezwzględnego priorytetu nastąpi w trakcie projektowania, programowania sygnalizacji świetlnej i budowy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz