Youth 2 Business Forum: innowacja napędem sukcesu


Dzisiaj w gmachu Collegium Da Vinci (dawnej WSNHiD) odbyła się konferencja Youth 2 Business Forum – po raz trzeci organizowana w Poznaniu przez organizację studencką AIESEC. Tym razem poświęcona była idei bycia nowoczesnym i gotowym na zmieniające się realia rynku pracy, z tytułem przedsięwzięcia – „Innowacja napędem sukcesu” Patronat sprawował „Nasz Głos Poznański”.

Youth 2 Business Forum 10

 

Misja organizatorów to trzy proste słowa – Inspire, Engage, Act.

– Inspiracja, zaangażowanie i działanie to 3 cele, które chcieliśmy osiągnąć – powiedziała project manager Youth 2 Business Forum Paulina Kapturska. – Zależało nam na pokazaniu poznańskim studentom drogi do sukcesu na przykładzie ludzi, którzy doszli do niego ciężką pracą, ale również dzięki swojemu innowacyjnemu podejściu do życia. Mamy nadzieję, że konferencja da im nie tylko cenną wiedzę, ale w szczególności zainspiruje i skłoni do rozwijania swoich umiejętności. Chodzi o to aby pokazać studentom, że nie warto się bać, tylko odważnie i konsekwentnie dążyć do swoich celów 

Konferencję otworzyła debata „Młodzi na rynku pracy- czy innowacja popłaca?” Następnie odbyły się prelekcje. Wystąpiła m.in. Joanna Janowicz – specjalistka do spraw PR i rzecznik prasowy Poznania podczas Euro 2012, która zdradziła uczestnikom sekrety tworzenia własnego wizerunku. Tytuł prelekcji: „Moja własna silna marka. Chcę wyróżnić się w biznesie!”.

Potem odbyła się prelekcja Ewy Schabek pt. „Odważ się na sukces! – Jak podejmować wyzwania, realizować cele, być kreatywnym, wytrwać w dążeniach i nie zwariować.”

Był  także Tomasz Jabłoński – współtwórca Qpony.pl, który jako student wraz z kolegami wpadł na pomysł założenia firmy i zbudował ją od podstaw. Na przykładzie start-up’u Qpony.plmówił jak pomysł z brakiem finansowania przełożyć na milionowy biznes?

Była także relekcja Łukasza Puchalskiego pt. „Mam pomysł na biznes – czyli jak najłatwiej założyć firmę i rozwijać swój start-up”.

Uczestnicy konferencji wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez pracowników wiodących firm i korporacji – takich jak LIDL, Citi Bank, Jeronimo Martins i Milado.

Dodaj komentarz