Wyniki badań drgań na ul. Ratajczaka


Potwierdzono poprawność zamierzeń związanych z wprowadzeniem wibroizolacji torowiska w systemie identycznym, jaki zastosowano przy przebudowie ul. Św. Marcin na odcinku pomiędzy ulicami Gwarą i Ratajczaka. Zdaniem autorów ekspertyzy rozwiązanie takie pozwoli uniknąć pogorszenia komfortu użytkowania i stanu technicznego obiektów w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanej trasy

Zamierzenia związane z zastosowaniem „cichej technologii torowiska”, dzięki której tłumione będą drgania i ograniczony zostanie hałas, zakładają zamontowanie zarówno mat antywibracyjnych, jak również wypełnienie torowiska masą poliuretanową. Projekt zakłada także ułożenie cichej nawierzchni na jezdniach, a nowa organizacja ruchu ograniczy ruch tranzytowy ulicą. Wszystko wpływać będzie pozytywnie na komfort akustyczny okolicznych mieszkańców. Zgodnie z przewidywaniami, hałas powodowany przez ruch uliczny po zakończeniu inwestycji będzie mniejszy niż dziś, mimo wprowadzenia w ulicę tramwaju.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz