Wynajem biura – co warto wiedzieć?


Wynajem powierzchni biurowej to niezwykle ważny etap w rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Warto dobrze się nad tą kwestią zastanowić, ponieważ lokalizację można oczywiście zmienić w każdej chwili, ale taka przeprowadzka jest bardzo uciążliwa dla firmy i może mieć negatywny wpływ na jej wyniki finansowe. Stąd też do wynajęcia powierzchni biurowej należy przygotować nie tylko kadrę kierowniczą, ale także pracowników. Na szczęście w większości polskich miast, np. w Poznaniu, podaż przewyższa popyt, dlatego bez problemu można znaleźć idealny lokal. Biura do wynajęcia oferowane są zarówno w ścisłych centrach, jak i na obrzeżach miast, gdzie ceny są nieco niższe. Na pewno przed podpisaniem umowy warto wykonać szczegółowy research, aby mieć pewność, że efekty będą satysfakcjonujące.


Dokładna analiza potrzeb z uwzględnieniem planowanego rozwoju

Planując wynajem powierzchni biurowej, należy dokładnie przeanalizować potrzeby przedsiębiorstwa. Są one różne w zależności od tego, jaką działalność prowadzi firma. Nieco inne kwestie trzeba wziąć pod uwagę, gdy biuro będzie odwiedzane przez kontrahentów i klientów, a inne, gdy biuro będzie wyłącznie dla pracowników i jedynymi gości będą ewentualnie kurierzy.

Na pewno pierwszym ważnym czynnikiem jest lokalizacja biura – jest to szczególnie istotne wtedy, gdy będzie ono odwiedzane przez klientów, ponieważ wówczas liczy się prestiżowa i dogodna lokalizacja. Niemniej ważny jest standard budynku, w którym wynajęte będzie biuro. Najlepiej brać pod uwagę wyłącznie te lokale, które mają niezbędne udogodnienia lub dają najemcy możliwość własnej aranżacji wnętrza i jego wyposażenia. Kolejny ważny element to wielkość biura i w tym wypadku trzeba uwzględnić rozwój firmy. Lepiej wynająć nieco większą powierzchnię, ponieważ dzięki temu można będzie zwiększyć funkcjonalność biura, jeśli będzie taka potrzeba.

Kwestie finansowe

Bardzo ważną kwestią, o ile nie najważniejszą, są możliwości finansowe firmy, zarówno obecnie, jak i w przyszłości. Należy je dokładnie przeanalizować, a także sprawdzić, jakie aspekty finansowe są ujęte w umowie. Wszystkie koszty, z jakimi będzie się wiązać wynajem powierzchni biurowej, powinny być w tym dokumencie ujęte. Niestety zdarza się, że niektóre koszty są dla właścicieli firm nieprzyjemnym zaskoczeniem, np. za korzystanie z powierzchni wspólnych biurowca, czy media. Z tego właśnie względu trzeba dokładnie przeczytać umowę, aby mieć pewność, że rzeczywiste warunki będą dokładnie takie, jak te w ofercie.

Na koszty wynajmu biura wpływa wiele kwestii, a jedną z najważniejszych jest bez wątpienia lokalizacja. Im jest lepsza, tym więcej trzeba zapłacić za wynajem. Podobnie wygląda sprawa ze standardem budynku oraz wyposażeniem biura. W przypadku podwykonawców, biur call center oraz firm świadczących usługi na odległość lokalizacja nie jest zbyt istotna, dlatego dobrym wyborem będzie wówczas biuro położone w okolicy mniej atrakcyjnej, ale z pewnością tańszej. Dla firm, których biuro ma pełnić m.in. funkcje reprezentacyjne, najlepszym wyborem będą lokalizacje prestiżowe, np. w biurowcu klasy A, w samym centrum miasta.

Wynajem biura – pomoc specjalistów

Obecnie bez problemu znaleźć można firmę, która pośredniczy w wynajmie powierzchni biurowych, przykładem może być tutaj oferta https://www.officelist.pl/pl/poznan/.  Na branżowych portalach przygotowano atrakcyjne, sprawdzone oferty, dzięki czemu wynajęcie idealnego biura jest znacznie łatwiejsze. Pośrednicy mają doskonałe rozeznanie rynku, więc można mieć pewność, że przedstawione propozycje nie będą zawierać ukrytych kosztów czy innych przykrych niespodzianek. Warto z tej możliwości korzystać, ponieważ samodzielne poszukiwania nie zawsze są zwieńczone sukcesem.

Dodaj komentarz