„Wojny biznesowe” Davida Browna


13 października nakładem Wydawnictwa SQN ukaże się książka Davida Browna, twórcy popularnego podcastu biznesowego „Business Wars”, w której dziennikarz udziela odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego niektóre firmy triumfują a inne upadają?”.

iPhone kontra BlackBerry. Adidas kontra Puma. Fender kontra Gibson. H&M kontra Zara. David Brown, autor jednego z najpopularniejszych podcastów, „Business Wars”, przedstawia największe rywalizacje biznesowe w historii. Co stoi za sukcesami i porażkami marek, które wpływają na nasze życie?

„Wojny biznesowe” to opowieści o największych rywalizacjach biznesowych w historii. David Brown wykorzystując kultowe strategiczne zagrywki i rady Sun Zi pokazuje, jak potężne firmy wyrastają, pokonują rywali, tworzą innowacyjne plany i dostosowują się do zmiennych oczekiwań społeczeństwa. Ich cel? Być o kilka kroków przed resztą i pozostać triumfalnym tytanem swojej branży.

Opowieści zawarte w „Wojnach biznesowych” ekscytują, ale jednocześnie dają bezcenne lekcje: determinacji, kreatywności, cierpliwości, finezji, wytrwałości i innych cech, które prowadzą do stworzenia zwycięskiej firmy. Te wnioski przydadzą się wszystkim: od freelancerów po dyrektorów międzynarodowych korporacji.

Porywająca, pełna ciekawostek lektura o losach globalnych marek.

***

„Wojny biznesowe” to najlepsza seria historii o budowie biznesu jakiej kiedykolwiek słuchałem. Z tą książką jest dokładnie tak samo. To nie tylko spora dawka inspiracji, ale często bardzo namacalny know-how, który byłem w stanie dość szybko przenieść na prowadzenie swojego biznesu. Polecam najmocniej.

          Michał Sadowski, Brand24

Książka Davida Browna w niebywale precyzyjny sposób unaocznia, że nie zawsze sukces osiąga ten, kto jako pierwszy oswoił nową technologię. Czasem dzieje się tak dzięki inicjatywie trafiającej po prostu na właściwy moment. Brown stara się zbudować definicję tego momentu, by następnie pokazać nam determinanty skutecznego wdrażania innowacji. W dużej mierze mu się to udaje.

          Dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema, prorektor WSB w Warszawie

Wprowadzenie nowej technologii na rynek zawsze przebiega wg pewnego schematu, ale sukces odnoszą tylko nieliczni. Tak było w przypadku pierwszego modelu samochodu Forda, komputera IBM-a, restauracji McDonalds, czy Netflixa. O ich najgroźniejszych rywalach nikt już nie pamięta.Warto przestudiować tę książkę, żeby dowiedzieć się dlaczego.

Wojciech Gryciuk, Manager Report

Jeżeli ktoś myśli, że prowadzenie biznesu polega na szukaniu równowagi i bilansie zysków i strat, obowiązkowo musi przeczytać Wojny biznesowe. Czy to opowiadając, jak to Apple zmiażdżyło BlackBerry, czy przedstawiając historię powstania lalki Barbie, David Brown w mistrzowski sposób pokazuje więcej niż liczby. Autor odkrywa sedno biznesu: ego, pasję, ambicję i walkę wszelkimi dostępnymi środkami.

         Joe Nocera, felietonista biznesowy Bloomberga

Wciągająca lektura poświęcona największym biznesowym starciom. Jeżeli niepokoi cię znany rywal albo podważający zasady nowicjusz, jeżeli fascynują cię decyzje założycieli, strategie liderów, losy przedsiębiorstw – ta książka to esencja tego, co najlepsze w podcaście, idealna do zabawy i nauki.

         Adam Grant, autor bestsellerów New York Timesa: Think Again i Originals,    prowadzący podcastu TED WorkLife

David Brown prowadzi kultowe podcasty Business Wars i Business Wars Daily. Jest też współtwórcą i gospodarzem stanowego program informacyjnego Texas Standard, a wcześniej prowadził nagradzaną radiową audycję biznesową Marketplace. Dziennikarstwem radiowym zajmuje się od ponad trzech dekad, w ciągu których otrzymał liczne nagrody i współuczestniczył w tworzeniu takich programów publicznego amerykańskiego radia jak All Things Considered czy Morning Edition. Uzyskał stopień doktora w zakresie dziennikarstwa na Uniwersytecie Teksańskim w Austin oraz w zakresie prawa na Uniwersytecie Waszyngtona i Lee. Mieszka w Austin w Teksasie z żoną i dwójką dzieci.

 

Dodaj komentarz