Wnioski o „Dobry Start” wyłącznie elektronicznie


Od roku szkolnego 2021/2022 tzw. 300+ dla ucznia w ramach programu „Dobry Start” będzie obsługiwane
i wypłacane przez ZUS. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Co ważne świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy wskazany we wniosku, a decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.
„Jesteśmy przygotowani do rozpoczęcia obsługi tego zadania pod względem organizacyjnym
i informatycznym. Nasza Platforma Usług Elektronicznych sprawdziła się przy innych zadaniach. Przypomnę, że prawie wszystkie wnioski w ramach Tarczy antykryzysowej były obsługiwane przez PUE. Podobnie jest
z Polskim Bonem Turystycznym” – mówi prof. Uścińska.
Jak podkreśla, na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. „To pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie” – dodaje prof. Uścińska.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz