Widać efekty prac na trasie kolejowej Poznań – Warszawa


Na linii kolejowej pomiędzy Poznaniem a Warszawą są już nowe tory i sieć trakcyjna. Na stacjach widać nowe perony. Budowane są  wiadukty i mosty. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wartej 2 mld zł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach.

W połowie lipca, miedzy Wrześnią a Koninem wykonawca przygotowuje się do wznowienia ruchu pociągów. Prace są bardzo zaawansowane. Planowany jest kolejny etap prac i komunikacja zastępcza pomiędzy Koninem a Barłogami.

W Koninie widoczny jest już nowy peron wyspowy. Trwa remont przejścia podziemnego. Zdemontowano też  starą kładkę, którą zastąpi nowe przejście podziemne w ciągu ul. Torowej. Rozpoczęto już jego budowę. W najbliższych dniach zacznie się betonowanie ścian oraz stropu. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Coraz wyraźniej widać nowy układ torów konińskiej stacji. Zapewnią one sprawniejszy przejazd pociągów. Pociągi towarowe do Elektrowni Pątnów ze stacji Konin jeżdżą już po nowych torach. Na stacji zamontowano 15 nowych rozjazdów a 11 jest w trakcie montażu. Na ukończeniu są prace związane z  konstrukcjami wsporczymi sieci trakcyjnej. Zakończono prace zewnętrzne przy nowym lokalnym centrum sterowania, teraz  roboty przeniosły się do wnętrza budynku.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz