Wiadomo, kiedy tramwaje wrócą na PST (ZDJĘCIA)


Częściowo podbite jest także torowisko na fragmencie od Lechickiej do przystanku Szymanowskiego, gdzie do uzupełniania tłuczniem wykorzystano specjalistyczne wagony kolejowe. Zastosowanie takiej technologii przy modernizacji trasy tramwajowej miało kluczowe znaczenie i umożliwiło szybsze wykonanie tego etapu prac.

Przed wszystkimi pięcioma przystankami wykonano już też odcinki nawierzchni w technologii bezpodsypkowej, o łącznej długości 400 metrów toru pojedynczego. Takie torowisko jest montowane do betonowej podbudowy, tak żeby w przyszłości umożliwić (w razie potrzeby) montaż rozjazdów nakładkowych.

Na peronach przystanków trwa montaż krawędzi peronów – na przystankach Aleje Solidarności oraz Lechicka/Poznań Plaza są ułożone płyty peronowe, do wykonania pozostała regulacja oraz prace wykończeniowe. Obecnie odbywa się również zabudowa płyt na przystankach Kurpińskiego oraz Szymanowskiego (od strony toru nr 1).

80 tys. pasażerów na trasie PST

Przed rozpoczęciem (1 sierpnia 2022 r.) prac remontowych na trasie PST kursowały tramwaje, które w ciągu jednego dnia wykonywały 830 kursów, przewożąc około 80 tys. na samym odcinku PST. Stanowiło to 29 proc. liczby wszystkich pasażerów komunikacji tramwajowej w Poznaniu (korzystający z linii tramwajowych na trasie PST stanowili aż 1/5 wszystkich przewożonych osób). W godzinach popołudniowych szczytów komunikacyjnych trasę obsługiwało aż 30 proc. taboru szynowego MPK Poznań, realizującego w tym czasie kursy na wszystkich liniach tramwajowych.

ZTM, NDI, RB

Fot. Hieronim Dymalski

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz