Węzeł przesiadkowy niemal gotowy


Kładka i windy

Węzeł przesiadkowy będzie dostosowany do potrzeb wszystkich użytkowników ruchu, w tym osób z niepełnosprawnościami.

– Nieodłączną częścią inwestycji są także chodniki i infrastruktura dla rowerzystów. Od 10 lipca piesi korzystają z przejścia pod torami, obecnie jest ono wykańczane, podobnie jak ciąg dla rowerzystów. Dużym ułatwieniem dla pasażerów korzystających z peronu po stronie Poznania będzie także kładka pieszo-rowerowa nad ruchliwą ul. Grunwaldzką. Zostanie udostępniona po ułożeniu nawierzchni bitumicznej na części rowerowej. Kolejnym usprawnieniem będą także dwie windy łączące ul. Grunwaldzką z peronami kolejowymi, obok nich będą do dyspozycji pieszych także schody – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W rejonie ul. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej i na pobliskich ulicach, powstaje ok. kilometrowy układ komunikacyjny z chodnikami i drogami rowerowymi.

Po stronie Plewisk budowany jest także parking typu Park&Ride o pojemności 190 miejsc – podróżni będą mogli zostawić na nim samochód i dalej kontynuować podróż pociągiem. Za parkingiem jest już gotowy zbiornik retencyjny o pojemności ok. 2100 metrów sześciennych, który posłuży do odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenu węzła Grunwaldzka.

Cel: ograniczyć utrudnienia

Budowa na granicy Poznania i Plewisk rozpoczęła się w marcu 2022 r. Inwestycja została podzielona na etapy tak, by związane z nią utrudnienia były jak najmniej dotkliwe. Gdy budowany był pierwszy wiadukt po stronie Poznania, pociągi korzystały z dotychczasowych torów po stronie Plewisk.

W listopadzie 2022 r. ruch kolejowy poprowadzony został nowym wiaduktem i rozpoczęła się rozbiórka starego torowiska. Po uruchomieniu przejazdu w obu kierunkach pod torami kolejowymi, a także udostępnieniu go pieszym i rowerzystom, wykonawca przystąpił do rozbiórki tymczasowego przebiegu ul. Grunwaldzkiej oraz przejazdu przez torowisko. Takie rozwiązanie pozwoliło zachować ciągłość ruchu mimo trwających robót budowlanych.

Projekt jest dofinansowany ze środków UE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, pozostałe koszty podzielone są między miasto, powiat i gminę.

AW

 

 

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz