Węzeł Grunwaldzka – testy drugiego wiaduktu kolejowego


26 maja na nowym wiadukcie stanęła lokomotywa i specjaliści mogli sprawdzić, jak zachowuje się konstrukcja przy takim obciążeniu. Przez testowany wiadukt przebiega tor 2, na szlaku Palędzie-Poznań Górczyn. Wiadukt to konstrukcja dwuprzęsłowa o długości 35 metrów. Podczas prób lokomotywa spalinowa stawała na każdym z dwóch przęseł.

Dzięki budowie przejazdu pod torami kolejowymi w ciągu ul. Grunwaldzkiej piesi, rowerzyści i kierowcy nie będą już musieli czekać przed opuszczonym szlabanem. W ramach inwestycji powstaje także węzeł przesiadkowy przy stacji kolejowej Poznań Junikowo.

Na obecnym etapie inwestycji najbardziej zaawansowane są prace branży kolejowej (95 proc.) oraz w ramach branży mostowej (80 proc.), czyli właśnie związane z wiaduktami. Wykonawca zrealizował już także ponad połowę zaplanowanych prac z branży drogowej. Postępują także roboty architektoniczne, sanitarne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.

W ostatnim czasie wykonawca zajmuje się przygotowaniem do uruchomienia drugiego toru z wykorzystaniem zrealizowanego wiaduktu, w tym m.in. pracami wykończeniowymi na peronie nr 2 w zakresie m.in. wiaty peronowej oraz małej architektury wraz z nawierzchnią dla osób z niepełnosprawnościami. Zajmuje się też pracami brukarskimi na pozostałym obszarze inwestycji oraz zjazdami do posesji przy ul. Grunwaldzkiej czy też ciągami pieszymi i rowerowymi. Na peronie po stronie Plewisk prowadzone są prace polegające na montażu oświetlenia i odpowiedniego nagłośnienia.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz