Węzeł Grunwaldzka – lokomotywa testowała nowy wiadukt


Pierwszy wiadukt kolejowy powstał w ramach toru nr 1 na szlaku Poznań Górczyn – Palędzie. Jest on dwuprzęsłowy, a konstrukcję każdego przęsła stanowi masywna płyta z dźwigarów stalowych. Wiadukt liczy ponad 33 metry długości, całkowita szerokość przęsła to blisko 6 metrów, a wysokość – prawie 2 metry. Próby obciążeniowe przeprowadzono z udziałem lokomotywy spalinowej. Podczas prób stawała ona na każdym z dwóch przęseł. W ostatnim tygodniu rozpoczęły się także prace związane z siecią trakcyjną. Dzięki budowie przejazdu pod torami kolejowymi w ciągu ul. Grunwaldzkiej piesi, rowerzyści i kierowcy nie będą już musieli czekać przed opuszczonym szlabanem.

Poza budową wiaduktu z torowiskiem kolejowym, w ostatnim czasie wykonawca inwestycji zajmował się m.in. kładką pieszo-rowerową nad ul. Grunwaldzką. Konstrukcję tej przeprawy można już łatwo rozpoznać, w ostatnim tygodniu prowadzone były prace związane ze zbrojeniem, szalowaniem i betonowaniem poszczególnych elementów, zamontowane zostały też urządzenia dylatacyjne i kolektory odwodnienia. Zmienia się także układ drogowy w rejonie powstającego węzła. Na ul. Szałwiowej rozpoczęły się roboty brukarskie i pojawiły się pierwsze docelowe krawężniki. Zakończono głębienie i betonowanie ścian szczelinowych po stronie Poznania, wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, które są elementem przejazdu pod torami kolejowymi. Równolegle toczą się prace polegające na przebudowie sieci uzbrojenia podziemnego, takie jak układanie linii kablowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, gazociągu czy światłowodu.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz