Wartostrada – rozpoczyna się budowa łącznika przy moście Chrobrego


Podpisano także umowę z wykonawcą wyłonionym w przetargu na przebudowę odcinka wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I. Zadanie dotyczy zaprojektowania, a później przebudowy istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej, która znajduje się na wale przeciwpowodziowym rzeki i w znacznej części biegnie przez Park nad Wartą. To odcinek liczący w sumie ponad 1,8 km długości. Dziś ścieżka dla pieszych i rowerzystów jest tam nierówna i spękana. Po przebudowie będzie bezpieczniej i bardziej komfortowo za sprawą m.in. nowej nawierzchni, monitoringu, oświetlenia i małej architektury. Przewidziana szerokość trasy to 6 metrów z podziałem na ścieżkę rowerową i część pieszą. Priorytetem przy modernizacji będzie zachowanie w jak najszerszym możliwym zakresie drzew. Realizacja prac budowlanych planowana jest na 2021 r.

Od wakacji można już korzystać z ok. półkilometrowego odcinka łączącego okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I, którym można dojść lub dojechać do tarasu przy Bramie Poznania ICHOT. To alternatywna trasa tuż nad Cybiną, pomaga ominąć kolizję z wejściem do Bramy. Jest wyposażona w oświetlenie i monitoring, a także w tzw. małą architekturę, jak ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz