Wartostrada połączyła mosty


– Zadanie zostało wykonane w terminie. Projekt rozpoczął się w sierpniu, a zasadnicze prace były skończone już przed okresem zimowym. Ponieważ wsłuchujemy się w głosy mieszkańców wykonawca dostał jeszcze dodatkowe zlecenie – mała architektura i kosze na śmieci. Wzmocniliśmy również fragment drogi przebiegającej pod mostem Królowej Jadwigi – wyjaśnia Krzysztof Sas, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Fragment pod mostem został wykonany z kostki brukowej. Jest to odstępstwo od przyjętych standardów rowerowych, jednak w tym miejscu nie było możliwości użycia sprzętu, który kładł masę bitumiczną. Ławki i kosze postawiono w kwietniu. Mimo że na całej długości nowej drogi jest sporo zieleni, to dosadzono kolejnych dwadzieścia pięć drzew.

– To jest jeden z podetapów tego projektu. „Wartostrada” to ponad 13 kilometrów dróg rowerowych. Docelowo chcemy, by na całej długości, także fragmentarycznie na dolnym tarasie rzeki Warty, standard był jednolity – utwardzona droga rowerowa wraz z monitoringiem i oświetleniem, jako elementami niezbędnymi w poprawie bezpieczeństwa – zaznacza Grzegorz Kamiński, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Kolejnym etapem rozbudowy Wartostrady, to odcinek, który po stronie Starego Miasta prowadzić będzie od mostu Królowej Jadwigi do mostu Bolesława Chrobrego. Pobiegnie ona dolnym tarasem Warty. Wyremontowane będzie również odcinek biegnący przez park Tadeusza Mazowieckiego oraz stara trasa wzdłuż os. Piastowskiego.

Oprócz budowy i modernizacji dróg rowerowych planowany jest też montaż wzdłuż całej trasy energooszczędnego oświetlenia oraz monitoringu wizyjnego – w pierwszej kolejności zostanie on zainstalowany na odcinku od mostu Królowej Jadwigi do mostu Bolesława Chrobrego.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz