Wśród klientów na rynku nieruchomości nie brakuje takich, którzy kupują mieszkanie z myślą o bezpiecznym ulokowaniu kapitału. To nie tylko inwestycja finansowa, ale i pozwalająca zaplanować przyszłość.
Inwestujemy kapitał w mieszkania
Rynek najmu w największych polskich miastach wciąż ma dużą przyszłość. Optymistyczne prognozy zachęcają do tego, aby kupić mieszkanie z myślą o inwestycji. Klient „inwestycyjny” nabywa lokal, a następnie wynajmuje go osobom trzecim. Takie rozwiązanie najlepiej sprawdza się w miastach, w przypadku mieszkań zlokalizowanych blisko centrum. Wynajem może wiązać się ze stopą zwrotu wyższą od tego, co oferuje nam lokata bankowa, czy konto oszczędnościowe. Ponadto inwestujemy w podmiot, który nie traci na wartości rynkowej, a wręcz przeciwnie, ze względu na duże zapotrzebowanie na mieszkania w Polsce, będzie w najbliższych latach cenny.
Jak wybiera mieszkanie klient „inwestycyjny”?
Jaki odsetek wszystkich klientów na rynku nieruchomości stanowią ci, którzy kupują mieszkanie inwestycyjnie? Przykładowo w inwestycji Red Park przy ulicy 28 czerwca 1956 w Poznaniu, takich klientów jest sporo.
– Obok młodych rodzin z dziećmi, ważną grupę dla nas stanowią właśnie klienci „inwestycyjni”. Sprzedając mieszkania w budynku C naszego osiedla, zauważyliśmy, że 20 procent lokali nabywają osoby, które później je wynajmują – mówi Roma Peczyńska, dyrektor E-marketingu w RED Development.
O tak dużym zainteresowaniu decyduje kilka atutów osiedla Red Park, w tym między innymi lokalizacja. Choć każda z osób finalnie wynajmujących, ma swoje kryteria, to z dużą dozą pewności można wskazać, co jest najważniejsze – lokalizacja osiedla.
– Z osiedla Red Park można w kilka chwil dotrzeć do węzła autostradowego A2 Poznań – Luboń. Blisko jest także ścisłe centrum miasta, do którego dojedziemy tramwajem lub autobusem – argumentuje Roma Peczyńska. Co ważne, jedynie kilka kroków dzieli mieszkańców od Galerii Dębiec ze sklepem spożywczym, czy siłownią. Ma to niebagatelne znaczenie.
Kolejne mieszkania w Red Park w przygotowaniu
Oprócz lokalizacji osiedla, dla klientów inwestycyjnych liczy się także propozycja dewelopera.
Aktualnie w inwestycji Red Park trwają prace budowlane związane z budynkiem C, stanowiącym jednocześnie III etap osiedla. Powstanie 137 mieszkań o metrażu 34 – 99 m kw.
– Na bieżąco doradzamy naszym klientom i wskazujemy najbardziej odpowiednie lokale, w zależności od potrzeb nabywcy – wyjaśnia Roma Peczyńska, dyrektor E-marketingu w RED Development. Osiedle Red Park cieszy się dużym zainteresowaniem, a sprzedane jest już 55 procent lokali z całego budynku wielorodzinnego. Wcześniej mieszkania w budynkach A i B, znalazły już swoich nabywców. Te dwa etapy osiedla są gotowe, a mieszkańcy wprowadzili się.